Personalansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.

Personalansvarig

Du blir en nyckelperson i vår verksamhet och kommer tillsammans med våra arbetsledare och regionchefer metodiskt säkerställa personalförsörjningen i företaget.  



Beskrivning av rollen Det dagliga arbetet som personalansvarig innebär att säkerställa och följa upp att rutiner för personförsörjningen efterlevs samt själv utföra olika moment inom varje rutin. Detta omfattar i huvudsak:

• Rutiner för rekrytering av servicepersonal.
• Rutiner för schemaläggning, tidrapportering och semesterplanering.
• Säkerställa att kollektivavtal, LAS, efterlevs.
• Stödja chefer och själv hantera olika personalärenden.
• Kontakter med försäkringskassan, rehabärenden och liknande.
• Kontroller av anställningar, bemanning och tidrapportering.


I din roll som personalansvarig kommer du även:



• Ha övergripande ansvar för rekryteringsverktyget Workbuster.
• Vara superuser avseende personalmodulerna i branschverktyget Tengella.
• Samordna rekryteringsträffar av servicepersonal efter behov.
• Samordna och stödja vid rekrytering av tjänstemän.
• Tillsammans med personalchefen utveckla rutiner för utbildning, arbetsmiljö och hälsoarbetet samt andra personalrutiner i företaget.


Våra förväntningar på dig:

Vi tror att du har utbildning inom personaladministration och/eller annan relevant erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från städ- eller FM branschen samt IT system som Tengella och Workbuster. Du har haft liknande uppdrag och/eller arbetat som linjechef i en personalintensiv verksamhet.

Du ska ha goda kunskaper inom:



• Rekryteringsarbete.
• Bemanning och schemaläggning.
• Arbetsrätt (LAS, MBL, arbetstidslagen).
• Arbetsmiljö och hälsoarbete.
• Administration, dokumentation och datavana.


 

Övrigt om tjänsten: Som personalansvarig är du en del av företagets centrala personalfunktion som leds av företagets personalchef. Funktionen omfattar även företagets löneadministratörer. Placeringsort: I huvudsak på vårt huvudkontor i Solna/Stockholm. Du kommer även vara på våra lokalkontor 1-2 dagar i veckan. Villkor och tillträde: Efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag: Rekrytering av tjänsten sker löpande. För frågor kontakta: Aira Tapper, personalchef aira.tapper@inspira.se

Varmt välkommen med din ansökan idag!

Bifoga CV, personligt brev och spela gärna in en kort videopresentation av dig själv.

B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten ca 1-2 dagar per vecka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rigmor Öhman

HR-support Rigmor Öhman

Josefine Sundström

HR-chef Anna-Karin Berts
08-505 537 18
Driftområdeschef Gunilla Wellerfors

HR Anna-Karin Berts

Regionchef Nord Björn Jönsson

Personalchef Aira Tapper

Operativ Chef Per Karlsson

Personalchef Aira Tapper

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inspira AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 11 mars 2019

Besöksadress

Hangövägen 19
None

Postadress

Hangövägen 19
Stockholm, 11541

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024