Personalansvarig för distributörer sökes till Svensk Hemleverans

Personalansvarig för distributörer sökes till Svensk Hemleverans

Arbetsbeskrivning

Om Svensk Hemleverans:

Vårt Huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen och därav har vi ett starkt distributionsnät. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja.

Vår ambition är att skapa mest nytta i varje leverans för att effektivisera vardagen och det gör vi genom samdistribution och våra 1700 medarbetare. Det möjliggör oss att året runt nå ut till så gott som alla adresser inom våra utdelningsområden: Östergötland, Norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.

Erbjudande:

Vi söker en avdelningschef till vårt team i Norrköping som vill vara med att utveckla Svensk Hemleverans expansiva resa framåt. För att vara rätt för tjänsten tror vi att du har förmågan att arbeta strukturerat, oavsett om det sker självständigt eller i grupp - samt har ett analytiskt tankesätt. Vidare ser vi att du är lyhörd, resultatinriktad, nyfiken, och har en positiv attityd.

Arbetsbeskrivning:

I tjänsten kommer du att leda våra medarbetare i den dagliga produktionen. Jobbet innebär planering av personal, kvalité och förbättringsarbeten, schemaläggning och rekrytering. För att utveckla medarbetarna och verksamheten använder du dig av vägledande nyckeltal och statistik. En stor del av arbetet innebär kontakt med människor för att lösa de problem som kan tänkas uppkomma. Därav ser vi att du är en person med stort socialt intresse.

Kompetenskrav:

- Erfarenhet av personalansvar, rekrytering, schemaläggning

- Goda administrativa kunskaper

- Har tidigare erfarenhet av arbetsledning och personalansvar

- B-körkort

- Obehindrat svenska och engelska i tal och skrift




Vi kommer att värdera tidigare erfarenhet, men allra viktigast är att vi hittar rätt person med rätt inställning till vår verksamhet. Vår värdegrund är viktigt för oss och förutsätter att du arbetar efter följande. Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.

Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I denna anställning har Svensk Hemleverans valt att använda sig av Jobandtalent, därav hänvisas frågor kring tjänsten direkt till ansvarig rekryterare på Jobandtalent.

Vi eftersträvar jämställdhet & mångfald och värdesätter därför sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Anställningsformen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tjänsten är heltid men det kan förekomma arbete utanför de huvudsakliga arbetstiderna då vi har verksamhet dygnet runt.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobandtalent
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023