Personalansvarig Göteborg

Arbetsbeskrivning

Framtiden jobbar med uthyrning & rekrytering för nyutexaminerade akademiker och icke akademiker. Vi är ett mycket glatt och trevligt gäng sprida på våra kontor i Stockholm, Malmö, Jönköping och Karlstad. Framtiden är ett ungt företag med en kraftig tillväxt de närmsta åren och därför söker vi nu nya motiverade kollegor. Med rätt inställning löser vi problem, driver organisationen framåt och når våra mål. Energinivån är hög på Framtiden och vi hjälper alltid varandra då det behövs. För oss är det vår passion att hjälpa våra kunder så att varje företag vi jobbar med känner att vi är det självklara valet. Detta kan bara vår personal förmedla till våra kunder och därför är alla hos oss i Framtiden otroligt viktiga. Arbetsuppgifter och omfattning: Vi söker dig som vill jobba som personalansvarig hos oss på Framtiden AB. Dina uppgifter blir att ansvara för rekryterings- och urvalsprocessen av vår personal. Att jobba hos oss på Framtiden innebär ett stort kundfokus vilket betyder att du även har mycket kontakt med våra kundföretag genom möten och över telefon. I dina uppgifter som personalansvarig ingår att söka upp, intervjua och matcha kandidater för våra olika uppdrag, både för uthyrning och för rekrytering. I arbetsuppgifterna ingår även att ansvara för de konsulter som är uthyrda till våra kunder samt personaladministrativa uppgifter. Rollen som personalansvarig är en bred roll vilket innebär en spännande vardag där det händer mycket nya saker varje dag. Skallkrav: Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom personal- och arbetsliv eller motsvarande. Vi söker personer som står för samma värderingar och beteenden som vi själva gör. Värderingar och beteenden som är viktiga för oss är att man besitter en positiv grundinställning och att man har en positiv energi. Engagemang är också en viktig egenskap som vi vill ha hos alla våra medarbetare då det till stor del är just engagemanget hos varje person som driver oss och verksamheten framåt. B-körkort krävs. Meriterande: Om du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare så är det meriterande. Särskilt meriterande är erfarenhet från bemanning och rekrytering inom industri, lager och liknande. Personliga egenskaper: Vi söker dig som mer än gärna tar initiativ och självständigt kan driva rekryteringsprocessen framåt. För att trivas och lyckas i arbetet som personalansvarig tror vi också att du är en person som har en vilja att nå nästa steg och ta dig framåt! Du är strukturerad, flexibel och bekväm med att sköta flera uppdrag parallellt. Du är också en person som tycker om att ge service och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Arbetstider och anställningsform: Kontorstider med möjlighet till flextid. Tillsvidare. Framtiden förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget. Kommun: Göteborgs Stad Tillträde: Enligt överenskommelse. På Framtiden får man ta del av ett antal olika förmåner så som: bonus, flextid, friskvård och internutbildning i form av bland annat konferenser och coachning. Ansökan senast: 2010-04-09 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Markus Rosen, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 mars 2010
  • Ansök senast: 9 april 2010

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024