OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt funktionshindrade i södra Sverige. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. Du kommer att vara vår specialist inom lag- och avtalsfrågor, både för moderbolaget Sydassistans och för dotterbolaget Sydassistans Hemservice AB. Arbetet kommer också att innehålla arbete med lagstadgade planer, löneberäkningar, eventuella förhandlingar med fackliga organisationer och annat som faller inom ramen för en personalansvarstjänst. Du kommer också att ha arbetsuppgifter som handläggare/arbetsledare då du ansvarar för att ett antal av våra uppdragsgivare på bästa möjliga sätt får den personliga assistans de har rätt till. Vi erbjuder ett varierande arbete som bl a innehåller arbetsledning, rekrytering, uppföljning och utveckling av personliga assistenter, fortlöpande kontakter med uppdragsgivare och olika myndighetskontakter. Telefonberedskap utanför kontorstid förekommer ca var 5-6:e vecka. Du bör ha en högskoleutbildning med social eller beteendevetenskaplig inriktning samt arbetsrätt. Du har praktisk erfarenhet från arbete med arbetsrättsliga frågor, gärna inom handikapp- eller omsorgsområdet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, lyhörd och organiserad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500