OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Örebro län söker Personalassistent
Polismyndigheten i Örebro län består av 650 medarbetare. Myndigheten är indelad i tre länsavdel-ningar, myndighetsavdelningen länskriminalavdelningen och polisavdelningen. Myndighetsavdel-ningens ansvarsområden är bland annat personal, ekonomi, intern service, verksamhetsplanering, rättsfrågor och tillståndsärenden. Avdelningen har ca 50 medarbetare.
Till myndighetsavdelningens personalsektion söker vi nu en personalassistent med inriktning mot löneadministration.
Arbetet kommer till stor del innebära att du, tillsammans med ytterligare två assistenter, svarar för myndighetens lönehantering. Då du kommer att ha mycket kontakt med våra medarbetare tror vi att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt gillar att ta ansvar. Vi förutsätter också att du är noggrann och tycker om siffror.
Vi vill även att du ska kunna stötta myndighetens personalhandläggare i deras arbete. Därför ser vi gärna att du har akademisk examen inom Personal- och arbetslivsfrågor.