OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Örebro län består av 650 medarbetare. Myndigheten är indelad i tre länsavdel-ningar, myndighetsavdelningen, länskriminalavdelningen och polisavdelningen. Myndighetsavdel-ningens ansvarsområden är bland annat personal, ekonomi, intern service, verksamhetsplanering, rättsfrågor och tillståndsärenden. Avdelningen har ca 50 medarbetare.
Till myndighetsavdelningens personalsektion söker vi nu en vikarie som personalassistent.
Arbetet kommer till stor del innebära att du svarar för personalsektionens administrativa hantering kring exempelvis rekrytering och statistik. Då du kommer att ha mycket kontakt med våra medarbeta-re tror vi att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt gillar att ta ansvar. Vi förutsätter också att du är noggrann och har goda kunskaper i Excel.
Vi vill även att du ska kunna stötta myndighetens personalhandläggare i deras arbete. Därför ser vi gärna att du har utbildning inom Personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande.