OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Primärvården Södra Älvsborg, Primärvårdskansliet Primärvården Södra Älvsborg har ca 1400 anställda.Personaladministrationen hanteras lokalt ute i verksamheten av medarbetare och chefer samt centralt på personalavdelningen som har det samlade ansvaret för lönehanteringen.Arbetsuppgifter Som personalassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter * Löneadministration * Support mot verksamheternas ledning och personal * Avtalstolkning * Kontakt med myndigheter Du arbetar i första hand mot ett begränsat antal verksamheter, men i vissa frågor kan du arbeta områdes- eller förvaltningsövergripande.Kvalifikationer Gymnasieutbildning och några års erfarenhet av löneadministration och erfarenhet av det löneadministrativa systemet Palett.Vi värdesätter att du har ett konsultativt och flexibelt förhållningssätt, att du är pedagogisk och kan skapa förtroendefulla relationer.Du gillar att ta initiativ och lösa problem, samt kan arbeta både självständigt och i team.