OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTX Rekrytering & Bemanning är specialister inom installation, fastighet & bygg. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är medlemmar i Almega - Kompetensföretagen och Installatörsföretagen och vi har kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet, övriga LO och Unionen. Vi arbetar både med yrkesarbetare och tjänstemän. Vi har en stor andel rekryteringsuppdrag och våra bemanningsuppdrag är oftast på lång sikt och kan vara början på en karriär hos någon av våra kunder.
Våra kunder väljer oss för vår kvalitet, vår branschkännedom och vår flexibilitet.
Är du en student som vill ha ett extrajobb? Vi söker en personalassistent till vårt härliga team!
Om tjänsten
Som personalassistent kommer du att arbeta tätt tillsammans med en konsultchef för att stötta våra uthyrda konsulter i ett större projekt i Lappland och Norrbotten. Du kommer företrädesvis arbeta hemifrån men det finns möjlighet att arbeta på kontor. Dina arbetsuppgifter kommer att vara rekrytering, personaladministration och stöttning vid personalärenden. Möten med våra uthyrda konsulter på olika orter förekommer en till två gånger i månaden.
Vartefter du utvecklas i din roll som personalassistent kan det finnas möjlighet till mer självständigt rekryteringsarbete och arbete med arbetsrättsliga frågor. På MTX Rekrytering & Bemanning utvecklas vi ständigt och vårt förbättringsarbete är integrerat i allt vi gör. Vi ser gärna att du bidrar med idéer för att löpande effektivisera och förbättra vår verksamhet.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% i enlighet med vårt kollektivavtal.
Vi fäster störst värde vid de personliga egenskaperna. För att fungera väl och trivas i rollen som personalassistent krävs att du är ambitiös, flexibel och ödmjuk inför arbetet och våra kunder. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Självklart utgår milersättning när du kör i tjänsten. Flytande svenska i tal och skrift är också ett krav.
Följande erfarenhet är meriterande:
• Rekrytering eller annat HR-arbete
• Försäljning eller annat serviceinriktat arbete
• Engelskkunskaper
Vi erbjuder
• Ett utvecklande och lärorikt arbete inom HR.
• En gedigen introduktion och bra stöttning från kollegor och chefer.
• Ett flexibelt och självständigt arbete
• Arbetstider som kan anpassas efter ditt schema
Övrigt
Omfattning: Förväntat behov under terminen är ca 1-3 dagar per vecka.
Arbetstider: Kan delvis anpassas efter ditt schema inom ramarna mån-fre 8-17
Start: I början av hösten
Ansökan
Sök tjänsten direkt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att underlätta för dig kan du söka tjänsten utan CV och komplettera med det vid senare tillfälle. Du är också välkommen att ringa om du vill höra mer om tjänsten!
Kontaktpersoner
Julia Edoff, ansvarig rekryteringskonsult
Tel: 076 880 03 68
Sophie Christiansen, rekryteringskonsult
Tel: 076- 880 26 81