OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I januari 2020 decentraliserades bemanningsenheten från personalfunktionen till Stöd och omsorgsförvaltningen- Bemanning stöd och omsorg ger stöd med schemaläggning.
korttidsbemanning samt rekrytering. From oktober har verksamheten utökats med administrativt stöd till chef. Syftet är att organisera dessa stödfunktioner till en gemensam enhet som ska arbeta teambaserat för hela stöd-och omsorgsförvaltningen.
Dina arbetsuppgifter
Som personalassistent hos oss kommer du arbeta med administrativt stöd till chefer inom stöd och omsorgsförvaltningen samt med korttidsbemanning.
Du stöttar verksamheterna i personaladministration exempelvis med lön, anställning, behörighet-och kursadministration, felsökning/felanmälan, beställningar, utredningsuppdrag. Kunskap i ATL och arbetsrätt är meriterande.
Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna inom bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas anställning och lön. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Du ska ha erfarenhet at att arbeta administrativt gärna i kombination med kunskap/erfarenhet om de verksamheter vi stöttar. Erfarenhet av arbete som verksamhetsassistent, chefsstöd eller planerare inom hemtjänst. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.
I din roll kommer du ingå i ett team med kollegor som med olika roller bidrar till att utveckla och möta de behov som finns i kring schemastöd, bemanning, rekrytering och administration. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare, arbetssökande och övriga interna/externa samverkansparter.
För att du ska trivas i rollen krävs hög flexibilitet och förmåga att bedöma, prioritera och hantera situationer som kan upplevas som stressfulla. Arbetet kräver att du är ansvarstagande, har hög initiativförmåga och bidrar aktivt med din kompetens i fortsatt utveckling av den gemensamma stödfunktionen.
Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!
Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Viss helgtjänstgöring ingår i arbetstiderna.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.