OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanning stöd och omsorg ger personaladministrativt stöd till verksamheter inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.
Vi har ett pågående utvecklingsarbete som innebär att vi ska arbeta teambaserat i fyra team med syfte att skapa ett bra stöd till chefer och verksamheter. Hos oss finns administrativt stöd till chefer, schemastöd, rekrytering under 14 dagar och korttidsbemanning.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter Som personalassistent hos oss kommer du arbeta med korttidsbemanning i Timecare-pool. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna i bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas anställning och lön. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av administrativt arbete, planerare eller hantering av korttidbemanning gärna i kombination medkunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.
I din roll kommer du ingå med ytterligare kollegor som arbetar med korttidsbemanning. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter. Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega! Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Arbetstider: Viss helgtjänstgöring, tidiga morgonturer (06,15), samt eftermiddag (17,15) fördelas på de medarbetare som arbetar med korttidsbemanning.
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat med start snarast till och med 2022-09-04, med eventuell möjlighet till förlängning. Eftersom vikariatet sträcker sig över semesterperioden ser vi gärna att du är tillgänglig för arbete under större delen av semesterperioden.
Löpande urval/intervjuer kommer tillämpas
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.