Personalassistent, VO Kalmar

Arbetsbeskrivning

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se

ARBETSUPPGIFTER
Kriminalvården, region Öst består av åtta verksamhetsområden i Östergötland, Småland och på Gotland. Vi söker nu en personalassistent till häktet och anstalten i Kalmar.

Som personalassistent ansvarar du för verksamhetsområdets samlade personalplanering. Du är direkt underställd häktes-/anstaltschefen och verkar i nära samarbete med denne samt enheternas kriminalvårdsinspektörer och övriga stödfunktioner för att, såväl kort- som långsiktigt, kvalitetssäkra bemanningen vid anstalten och häktet efter givna förutsättningar. Vid verksamhetsområdet tjänstgör, inom olika yrkeskategorier och med varierande arbetstidsförläggning, ca 80 medarbetare. Huvuddelen av dessa är kriminalvårdare.

I det löpande arbetet med daglig bemanningsplanering ingår att administrera schemaläggning och ändringar, avtalshantering vid förlängningar av anställningar samt övrig administration i vårt PA-system Heroma. I din roll utgör du en naturlig stödfunktion som arbetsgivarrepresentant i schema-, löne- och anställningsfrågor och du är även kontaktperson gentemot vårt servicecenter. I ditt arbete som personalassistent ingår också att vara cheferna behjälplig med övriga administrativa sysslor som t.ex. att ta fram statistik och andra underlag. Med din systemkunskap i Heroma, bistår du lokalt med administration i samband med årliga löneförhandlingar. Övrig personal- och utbildningsadministration ingår också i arbetsuppgifterna.


KVALIFIKATIONER
Våra grundläggande krav är fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen samt B-körkort. Du har tidigare erfarenhet av personaladministrativt arbete och vana att arbeta med bemannings- och schemaplanering i en verksamhet som ska fungera dygnet runt. Goda kunskaper inom Officeprogrammen är en förutsättning, liksom förmåga att formulera dig väl på svenska, både i tal och skrift.

Kunskap och utbildning i PA-systemet Heroma, erfarenhet av rekrytering samt kännedom om de statliga kollektivavtalen är meriterande liksom erfarenhet av lönebildning/-förhandling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga värderas högt. Du är självgående och initiativtagande med förmåga att självständigt kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och du har en vilja att utvecklas och lära nytt. Då tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter, förutsätter vi att du också har en god social förmåga samt är serviceinriktad. Du är lyhörd men har också hög integritet och förmåga att vara tydlig.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och en tro på människans möjlighet till utveckling och förändring och du förväntas, med ditt förhållningssätt, bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.

ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons eller www.offentligajobb.se.
OBSERVERA: Vi tar INTE emot ansökningar via brev eller e-mail.

Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Kriminalvården eller jobb hos andra organisationer som är anslutna till Offentliga Jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Din ansökan till en specifik tjänst med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Kriminalvårdens rekryteringsansvariga.

Supporttelefon för sökande: 0771-10 10 29

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kriminalvårdsinpektör Curt Brathén
0480-469753
tf. Kriminalvårdsinspektör Litza Nikolaidou
0480-469601
Kriminalvårdsinspektör Jonas Gibbons
0480-469653
Personalassistent Daniel Lindell
0480-469742
Kriminalvårdsinspektör Emma Dunsäter
0480-469729
Personalassistent Daniel Lindell
0480-469 742
Häktes- och anstaltschef Hans Lagerlöf
073-3485510
Kriminalvårdsinspektör Albert Gegaj
0480-467 776
Kriminalvårdsinspektör Stefan Solhjort
0480-46 96 49
Personalhandläggare Lisa Björklund
013- 495 27 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Indivduell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning 6 mån kan komma att tillämpas. .
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

39123 KALMAR
None

Postadress

Box 242
KALMAR, 39123

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024