OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Personalbokare arbetar du främst administrativt och ansvarar för att ta emot bokningar, skicka offerter samt boka resurser. Du har det övergripande ansvaret för att bemanna tilldelade projekt och att säkerställa att de uppnår uppställda mål vad gäller kvalitet, ekonomi och säkerhet.
På större projekt kommer du arbeta tillsammans med våra Projektledare, där de arbetar med den operativa planeringen och du sköter de administrativa delarna. Under mindre projekt kommer du själv ta hand om hela projektet.
I arbetsuppgifterna ingår att löpande hantera statusen på kommande projekt, hålla dialog med projektledaren, skicka ut erbjudanden, svara till personal som tackat ja och hantera merförsäljning/påbokningar, avhopp och uppdatera relevant dokumentation. Det ingår också att samarbeta med interna och externa resurser för att få hela teamet att prestera maximalt.
Du kan förvänta dig en omväxlande roll med mycket kontakt med både vår personal och våra kunder.
Saker vi gillar med dig:
- Du kan Excel mycket bra och du är mycket van att arbeta vid datorn.
- Du är prestigelös och tycker om att hjälpa andra utvecklas.
- Du är lösningsorienterad.
- Du älskar att arbeta med många olika projekt samtidigt.
Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader med start den 1 feb 2024.
Kunskapskrav
Utbildning
- Avslutad 3-årig gymnasieutbildning
- Högskoleutbildning inom Event Management, projektledning och/eller ekonomi är meriterande
Tidigare erfarenhet som är meriterande
- Minst 1 års erfarenhet i relevant position för tjänsten
- Har i tidigare roller arbetat med projekt inom evenemang och besöksnäringen
- Erfarenhet från bokningsverksamhet. evenemangsgenomförande, föreningsverksamhet, personalhantering eller bemanningsbolag
- Erfarenhet av kommunikation
Ansökningar behandlas löpande.