OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se
Vi förstärker nu vårt team på HR-enheten med en ny spännande roll och söker dig som har intresse och kompetens inom personalekonomi och kvalitetsarbete. Dals-Eds kommun står inför en intressant förändringsresa med att öka antalet heltidstjänster, där du kommer att ha en viktig roll i att driva kommunens arbete inom bemanningsplanering.
ARBETSUPPGIFTER:
Ditt uppdrag som personalekonom innebär att utveckla vår bemanningsplanering genom att analysera nuläge, ge förslag på förbättringar och kvalitetssäkra scheman. En viktig del i din roll blir att stötta chefer i förändringsprocesser för att uppnå en hållbar personalekonomi och verksamhet. Du kommer att arbeta i nära samarbete med projektgruppen för Heltidsresan, Bemanningsteamet, HR-enheten och Ekonomienheten.
I rollen ingår även att:
• Ge stöd i verksamheternas schemaläggning genom att bidra till att säkerställa hållbara scheman utifrån medarbetar-, kund- och ekonomiskt perspektiv.
• Tillsammans med chef optimera scheman utifrån verksamhetens behov och ekonomiska resurser.
• Redovisa statistik samt följa upp personalnyckeltal och måluppfyllelse.
• Skapa och utforma utbildningsmaterial för att utbilda och samordna chefer och berörda personer i bemanningsplanering och personalekonomi.
• Delta på ledningsgruppsmöten och föra dialog om bemanningsplanering vid behov.
Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter med möjlighet att påverka och utveckla.
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning för uppdraget exempelvis företagsekonomi, arbetsrätt, personalvetenskap eller förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet från arbete med optimerad schemaläggning, bemanningsplanering från bemanningssystem, schemaplaneringsverktyg, exempelvis eCompanion Portal. Det är meriterande om du har erfarenhet av processbaserat arbetssätt och goda kunskaper i personal- och bemanningsekonomi samt inom lagar och avtal som reglerar arbetstidsförläggningen gärna inom offentlig verksamhet.
Som person är det naturligt för dig att ta initiativ och vara drivande, oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Din förmåga att skapa, utveckla och bibehålla goda relationer genom lyhördhet och förmåga att påverka andra positivt kommer vara framgångsfaktorer i ditt uppdrag. Du har ett analytiskt intresse och kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i problem, samt föreslå möjliga lösningar för att utveckla vår verksamhet. För att lyckas i rollen krävs att du har ett förtroendeingivande och kommunikativt arbetssätt och har förmågan att se ur ett helhetsperspektiv.
I din roll som stödfunktion ser du värdet i att hjälpa andra samt att du har viljan och förmågan att utbilda och förmedla kunskap.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT:
Vi arbetar med löpande urval under ansökningstiden.
Du ansöker via länken *Ansök * senast sista ansökningsdagen 24/1.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Sara Ekelund på tel 0534-19120 eller sara.ekelund@dalsed.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.