Personalekonom

Arbetsbeskrivning

Arbetsplats och arbetsuppgifter Personalenheten arbetar konsultativt och stödjande gentemot organisationens olika verksamheter med såväl operativa som strategiska frågor inom hela personalområdet. Vårt gemensamma mål är att ge organisationens chefer det stöd de behöver för att genomföra kommunens uppdrag på ett effektivt sätt med bra kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår att medverka i utvecklingen av det strategiska personalekonomiska arbetet i kommunen. Du verkar för ett ökat användande av personalekonomiska nyckeltal som styrmedel i verksamheten. I det ingår att ta fram personalekonomiska nyckeltal och övrig relevant personalekonomisk redovisning. Du utvecklar också metoder för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av våra personalprocesser; till exempel inom rekrytering, utbildning samt arbetsmiljö och hälsa. Du stöttar verksamheten i ekonomiska frågor och medverkar till ett utökat samarbete mellan personal- och ekonomifrågor. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med inriktning personal- och/eller ekonomi. Du har jobbat några år med personalekonomi - gärna inom offentlig verksamhet - samt har erfarenhet av förändringsarbete. Du är analytisk, drivande och strukturerad samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är en fördel om du har vana av arbete i databaser, till exempel att plocka ut uppgifter ur SQL. Du ska ha i övrigt god datorvana och lätt att tillgodogöra dig nya IT-verktyg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I Svedala kommun ser vi mångfald som en tillgång och ser gärna sökande med olika bakgrund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svedala kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 oktober 2010
  • Ansök senast: 17 oktober 2010

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024