OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningen Arbetsplats och arbetsuppgifter Svedala kommun befinner sig i ett skede där stor fokus ligger på utveckling av IT-stöd för olika administrativa processer, bland annat ska vi införa ett nytt löne- och PA-system med självservice i hela kommunen. Vi kommer att använda oss av WM-datas personalsystem "Paletten", och söker dig som ska sköta driften av det nya systemet. Som Personalekonom är du systemansvarig och har huvudansvaret för att samordna och vidareutveckla lönearbetet i kommunen. Det nya systemet ska vara i drift under våren 2008, vilket innebär att du kommer att vara med under införandeprocessen. Arbetet innebär bland annat att ansvara för driftskörningar, filöverföringar och versionsbyten i samverkan med IT-enheten. Som Personalekonom ger du stöd och support till kommunens löneassistenter vad gäller den praktiska användningen av systemet. I samarbete med våra ekonomer säkerställer du redovisningen samt utbildar våra systemanvändare. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration och systemadministration, samt kunskap om olika rapportverktyg för statistikbearbetning, är ett krav. Vi vill att du har högskoleutbildning inom PA-området, samt grundläggande kunskaper i ekonomi. Du är van av att arbeta i Windows och Officepaketets program, samt har förmåga att ta fram, sammanställa, tolka och analysera statistik inom arbetsområdet. Vidare vill vi att du är väl införstådd med gällande arbetsrättslagstiftning och har kunskap om kollektivavtal. Som person är du noggrann och ansvarskännande. Du har servicekänsla, är initiativrik och målinriktad i ditt arbetssätt, men har också lätt för att kommunicera i tal och skrift, samt knyta kontakter.