Personalenheten söker en personalspecialist

Personalenheten söker en personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens arbetsplats? Vi i Skurups kommun verkar för en dynamisk arbetsplats där kreativitet, handlingskraft och professionellt förhållningssätt råder. Vi är tillgängliga för varandra och verkar för helheten. Är du den unika personalspecialist vi söker?

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

Personal- och löneenheten tillhör organisatoriskt kommunstaben och teamet består av nio personer. Vi är en verksamhet med nära samarbete där vi tillsammans skapar en god arbetsmiljö.

Då en av våra duktiga medarbetare nu går vidare mot nya utmaningar söker vi en ny engagerad och inspirerande kollega som kan vara med i arbetet med att ytterligare lyfta och utveckla HR-perspektivet i kommunen.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalspecialist i Skurups kommun får du möjlighet att arbeta med personalfrågor inom hela personalområdet. Med din sakkunskap arbetar du både strategiskt och operativt med allehanda frågor inom enhetens verksamhetsområden, särskilt inom områdena arbetsrätt/förhandling, arbetsmiljö och rehabilitering.

Du kommer i uppdraget ge verksamhetsnära HR-stöd till förvaltningarnas chefer i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, medarbetarskap och arbetsledning. Samarbetet med olika aktörer bidrar till en dynamisk verksamhet där professionalism och lyhördhet går hand i hand.

I din tjänst ingår även att arbeta med olika utbildningsinsatser, projekt- och utvecklingsarbete, samt arbeta med framtagande och utvecklande av kommunens rutiner och riktlinjer. Hos oss arbetar du med frihet under ansvar och då vi är en mellanstor kommun är beslutsvägarna korta och möjligheten till inflytande är stort.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning från Personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi vill gärna att du har några års erfarenhet av arbete med operativt chefsstöd inom personalområdet. Du har en mycket god kännedom och förståelse för de olika områdena inom HR där arbetsrättslig kunskap och erfarenhet är nödvändigt.

För att lyckas i uppdraget är du positiv, ansvarstagande och självgående. Du har en god analytisk förmåga. Självklart gillar du att samarbeta och är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du gillar att ge service och har ett moget och professionellt bemötande i olika sammanhang. För uppdraget behöver vi dig som är duktig på att bygga relationer och förstå verksamheternas behov och samtidigt föra fram HR-perspektivet.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Fortlöpande rekrytering tillämpas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun, Personalenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 29 juli 2020

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024