OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektor infrasupport, Personalenhet Vi söker en systemförvaltare till vårt personal- och lönesystem. Sedan ett par år använder vi affärssystemet Agresso och befinner oss i en uppbyggnadsfas. Vi söker dig som har intresse och kunskap för att vara en del i det arbetet I rollen som systemförvaltare får du möjlighet att kombinera dina kunskaper inom personal-/ekonomiområdet med ditt sinne för problemlösning. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för förvaltning och löpande drift. Detta innebär bl a kvalitetssäkring och uppföljning, planering och genomförande av test, utbildning av användare samt dokumentering av regler och rutiner. Uppdraget består av både interna och externa kontakter. Vi erbjuder dig ett varierande och omväxlande arbete med möjlighet till många nya kunskaper och erfarenheter. Din arbetsplats blir på Personalenheten men du kommer att arbeta i nära kontakt med Ekonomienhetens lönefunktion och ofta i team med processutvecklare, systemadministratör och samordnare för lönegruppen. Som systemförvaltare är det nödvändigt att du har en god analytisk förmåga och att du tycker om att arbeta lösningsfokuserat. Du har förmågan att se helheten och är lyhörd för olika användares behov. Du tar gärna initiativ, är handlingskraftig, en god kommunikatör och har servicekänsla. Vi tror att du har högskoleutbildning, gärna med inriktning mot personal eller ekonomi och att du har kompetens inom IT. Du har tidigare erfarenhet av arbete med kommunala löner och helst även av systemförvaltning. Har du dessutom erfarenhet av arbete med Agresso , är detta en merit.