OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten Värmland
söker personalhandläggare med inriktning kompetensförsörjning
Vår inriktning är den lokalt förankrade polisen med närvaro i hela länet. Vi strävar mot en hög synlighet och tillgänglighet för länets alla invånare. Verksamheten utgår från två avdelningar, ordning respektive kriminal och som stöds av förvaltningsfunktioner som ingår i en stab. Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet och planeringen tillförsäkras genom vår operativa ledning och en samordning i fyra polisområden. Centralorterna i resp. polisområde är Karlstad, Arvika, Torsby och Kristinehamn. Vårt fokus är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar. I dag är vi 585 anställda varav 440 är poliser.
Vi söker en personalhandläggare med inriktning kompetensförsörjning till Personalenheten med placering i Karlstad.
Personalenheten är en av våra förvaltningsfunktioner och ingår i stabsorganisationen underställd länspolismästaren. Enheten består idag av 10 medarbetare inklusive personalchefen. Inom enheten arbetar vi brett inom hela personalområdet med exempelvis rekrytering, utbildning, chefs-och ledarförsörjning, arbetsmiljö, hälsa, arbetsrättsliga frågor och lön. Vi behöver nu rekrytera en ersättare för en av våra personalhandläggare som kommer att gå vidare till annan tjänst.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ny medarbetare inom personalenheten för att främst jobba med utbildning, kompetensutveckling, rekrytering och chefs-och ledarförsörjning. Du kommer i huvudsak att jobba med handläggning av utbildnings-och rekryteringsärenden. I arbetsuppgifterna ingår att behovsinventera, planera och följa upp kompetensutvecklingsåtgärder. Du deltar i arbetet med att ta fram en utbildningsplan, budget samt sköter övrig utbildningsadministration. Det är positivt om du sedan tidigare har erfarenhet eller kunskap av att ha jobbat med kompetensanalysverktyg som datastöd.
Din profil
Du har en högskoleutbildning inom PA-området eller motsvarande och några års erfarenhet av personalarbete. Arbetet förutsätter att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Då du kommer att arbeta med flera parallella processer är det viktigt att du kan prioritera och har ett bra ordningssinne. Vi sätter stort värde på en positiv attityd och förmågan att kunna kommunicera så väl internt som externt. Du har god människokännedom och en hög grad av personlig mognad och integritet.
Dessutom vill vi att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda datakunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning och beredning av ärenden inom offentlig verksamhet sedan tidigare.
Vi ser gärna manliga sökande till tjänsten eftersom personalenheten idag till stor del består av kvinnor. Vi värdesätter därutöver det som kulturell mångfald tillför verksamheten
Kontaktpersoner på detta företaget
Hr-chef Katarina Ajemark
010-5670196
070-695 10 09
ST Carina Ehrencrona
010-56 708 43
tf HR-chef Maria Kihlstrand
010-5670171
070-6097964
HR-handläggare Daniel Pettersson
010-5670445
070-2266070
Helena Newton
010-56 705 81