OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss är ingen dag sig lik, vi arbetar med en mängd olika kunder och arbetsuppgifter och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här blir det sällan långtråkigt, tempot är oftast högt och vi gillar verkligen det vi gör. Är du personen vi söker för uppdraget?
Personalavdelningen består av tre personer, personalchef, HR generalist och personalhandläggare. Vi har ingen löneavdelning då vi ingår i en lönesamverkan (HUL) tillsammans med Uppvidinge och Lessebo kommuner där bland annat drift- och systemförvaltning sker.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet ser du till att lagar och avtal följs samt ger kvalificerat stöd, i huvudsak till våra chefer, i lön- och avtalsfrågor. Du skriver olika intyg till medarbetare och myndigheter, tar fram statistikrapporter och underlag till årsredovisningar och olika utredningar, fakturahantering samt arkiverar lönerelaterade underlag m.m.
Visma är vårt HR-system och utöver lönesystemet Personec finns ett antal andra system kopplade till HR-systemet du också kommer arbeta med. I arbetsuppgifterna ingår systemförvaltarroll för ett antal av dessa system.
KVALIFIKATIONER
Du är en skicklig administratör, du är van att arbeta konsultativt och har en god förståelse för vad arbetsgivarrollen innebär. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om och flerårig erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har mycket god IT-kunskap i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya datasystem.
Det är meriterande om du har en utbildning inom löne-och/eller PA-området samt om du har arbetat i Personec P. Även erfarenhet av pensioner och försäkringar är meriterande.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
https://minasidor.hogsby.se/oversikt/overview/212
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi kommer påbörja rekryteringsprocessen innan sista ansökningsdag för annonsen, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Joakim Malmdahl
0491-29102
Jusek Jonas Högquist
0491-291 37
Vision Anna Emrin
0491-29259
Enhetschef Anita Holm
0491-29000
Verksamhetschef mjuk sektor Anders Johansson
0491-292 01
Verksamhetschef, Högsby Anders Johansson
0491-29201
Ekonomiansvarig Anna Emrin
0491-29259
Ekonomiansvarig Anna Emrin
0491-29260
Skolchef Magnus Bengtsson
0491-29201
Socialchef Teresa Tolic-Trossmo
0491-29105