OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för språk och litteraturer (SPL) är humanistiska fakultetens största institution med ca 120 anställda, ca 1200 helårsstudenter och en årsomsättning på ca 140 miljoner kronor. Utbildning bedrivs i 13 olika språkämnen samt inom ramen för flera olika program. Forskningen berör världens språk och dess litteraturer utifrån en bred kontextualisering och utifrån ett brett spektrum av teoretiska grunder och specifika tillämpningar.
Arbetsuppgifter
Institutionen söker en personalhandläggare som ska utgöra ett kvalificerat stöd i HR-frågor till institutionens ledning och till övriga medarbetare.
Som personalhandläggare kommer du att arbeta strategiskt och operativt med rekryteringar och anställningar, lön och ledigheter, omställningsarbete samt uppföljning, utveckling och kvalitetssäkring av administrativa rutiner och processer inom HR-området. Du kommer att handlägga personalärenden för samtliga personalkategorier och vara delaktig i introduktionen av nyanställda. Därtill kommer du att få ta ett stort ansvar för institutionens lokalfrågor.
Även ekonomi- och personaladministrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i anställningen såsom inköp, granskning av ledigheter, ersättningar och reseräkningar, rapportering av arvoden, uppföljning av semester, SINK-ansökningar för utländsk personal m.m.
Kvalifikationer
Arbetet som personalhandläggare kräver att du har en akademisk examen inom HR-området eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Några års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat HR-arbete inom statlig verksamhet, särskilt från högskolesektorn och arbete med personaladministrativa system såsom Primula och ReachMee är meriterande.
Arbetet kräver god kunskap om arbetsrättsliga lagar och förordningar och förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk av relevans för arbetsområdet.
I rollen som personalhandläggare krävs att du har ett konsultativt förhållningssätt, har lätt att skapa förtroendefulla kontakter och förmåga att möta människor på ett positivt sätt. I rollen som personalhandläggare förväntas du kunna arbeta mycket självständigt samtidigt som du är flexibel, bra på att prioritera och kan hålla satta deadlines.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Arbetsgivaren kommer främst att beakta den som efter en helhetsbedömning kan anses ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla ovan angivna arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Observera att examensbevis samt dokumentation på efterfrågade kvalifikationer, i form av intyg eller liknande från tidigare arbetsgivare ska bifogas ansökan.
Även intervjuer samt referenstagning kommer att utgöra grund för bedömning.
Anställning
Anställningsform: Vikariat längst tom 31 augusti 2021 eller till dess att ordinarie befattningshavare är åter i tjänst
Omfattning: 100 %
Placering: Institutionen för språk och litteraturer, Göteborg
Tillträde: Snarast
Provanställning kan komma att tillämpas
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Camilla Ljung, vikarierande administrativ chef, personalhandlaggare@sprak.gu.se
För övrig information och för att söka tjänsten se den fullständiga annonsen på www.gu.se.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.