Personalhandläggare

Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden.

Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur.

På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 200 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat ett arbete för att bli HBTQ-certifierade. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund.

Vid Enheten för verksamhetsstöd och service arbetar vi bland annat med att leda och samordna Länsstyrelsens arbete med ekonomisk redovisning, budget och prognosarbete, strategiskt och operativt arbete inom inköp och upphandling, strategiska arbetsgivarfrågor och operativt HR-stöd samt att tillhandahålla internservice i form av reception, konferensservice, vaktmästeri och fastighetsfrågor. 

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en spännande miljö. I rollen som personalhandläggare kommer du att arbeta brett inom personalområdet. Huvuduppdraget är att genom ett konsultativt och problemlösande förhållningssätt stödja chefer i personalfrågor. Vår personalfunktion består av tre medarbetare vilket innebär att du kommer att få arbeta med de flesta förekommande arbetsuppgifterna inom området så som rekrytering, utbildning, arbetsmiljö, rehabilitering, löpande personaladministration etc. Som personalhandläggare arbetar du mestadels operativt, men även med utveckling av rutiner och processer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har examen på högskolenivå med inriktning mot personalvetenskap eller annan inriktning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har minst 3 års erfarenhet av personalarbete. Du är väl förtrogen med att arbeta som stöd till chef med ett konsultativt förhållningssätt. Du har arbetat med de flesta områden inom personalområdet så som arbetsrätt, kollektivavtal, rehabilitering, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Du har även erfarenhet av att samordna löneadministration mellan verksamhet och löneservice. Det är meriterande om du har arbetat inom offentligverksamhet.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, självgående och har en god samarbetsförmåga. Rollen som personalhandläggare förutsätter att du är lojal, omdömesgill och har en helhetssyn. Du behärskar svenska väl i tal och skrift och van vid att arbeta i olika IT system. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Rollen kräver säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap.

Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras och att ingå i vår lokala krisorganisation.  

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 8229-2020
Senaste ansökningsdag: 2020-11-15

Ansökan

För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Information

Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg 


Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav  Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,

Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Gävleborg län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Länsstyrelsen Gävleborg
None

Postadress

Länsstyrelsen Gävleborg
., 80170

Liknande jobb


HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024

HR-konsult, vikariat

HR-konsult, vikariat

15 november 2024