OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för medicin är en del av Sahlgrenska akademin och utgör Göteborgs universitets största institution med drygt 400 anställda och cirka 300 doktorander. Organisatoriskt består institutionen av fyra avdelningar; samhällsmedicin och folkhälsa, reumatologi och inflammationsforskning, molekylär och klinisk medicin, samt invärtesmedicin och klinisk nutrition.
Den administrativa stödverksamheten vid institutionen är organiserad i en gemensam administrativ enhet, där arbetet i huvudsak organiseras inom fem funktionsområden: utbildning på grund- och avancerad nivå, forskarutbildning, kommunikation, personal samt ekonomi och leds av biträdande administrativ chef och administrativ chef. Totalt utgör institutionens samlade administration cirka 50 medarbetare. Nu söker vi en personalhandläggare med placering vid centrala institutionen.
Arbetsuppgifter
Som personalhandläggare vid institutionen för medicin kommer du i huvudsak att arbeta med rekryteringsärenden av läraranställningar. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga ärenden, samt att vara ett stöd till institutionsledning, avdelningschefer och övriga medarbetare i frågor som rör lärarrekrytering. Ditt arbete kommer ske i nära samarbete med Sahlgrenska akademins HR-stöd för lärarrekryteringar, samt institutionens personalsamordnare och biträdande administrativa chef. Vidare ingår grundläggande och generella arbetsuppgifter inklusive rådgivning av HR-relaterade frågeställningar inom främst områdena arbetsrätt och arbetsmiljö.
I tjänsten ingår också viss hantering av löpande personaladministrativa ärenden och uppföljningar av olika slag. I ditt arbete förekommer kontakter med andra myndigheter och organisationer.
Tillsammans med övriga personaladministratörer, personalhandläggare och personalsamordnare kommer du att ingå i institutionens personalnätverk som har regelbundna gemensamma nätverksmöten.
Kvalifikationer
Arbetet som personalhandläggare kräver att du har en högskoleutbildning med inriktning mot HR/personal, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har minst två års erfarenhet från administrativt arbete i offentlig verksamhet och särskilt meriterande är från HR-området. Erfarenhet av arbete med läraranställningar inom högskolesektorn är också särskilt meriterande.
Arbetet som personalhandläggare förutsätter att du har stark integritet, arbetar förtroendeingivande och kan skapa goda relationer. Du har förmåga att se frågor ur ett helhetsperspektiv och förstår kopplingen mellan HR som stödfunktion och den akademiska verksamhetens behov och förutsättningar. Du är en problemlösare och förstår värdet i att använda regelverken för verksamhetens bästa. Du måste ha en utpräglad förmåga att organisera och driva ärenden självständigt, men också vara en god lagspelare.
Som person är du strukturerad, analytisk och positiv till förändring. Dessutom är du prestigelös, kommunikativ och trygg. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Goda kunskaper inom Officepaketet och vana av att använda olika IT-system är ett krav. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader Omfattning: 100 % Placering: Institutionen för medicin, Göteborg Tillträde: Snarast
Kontaktuppgifter för anställningen
Elin Fagerberg, Personalsamordnare/Funktionsansvarig, 031-786 3550, elin.fagerberg@gu.se
Göran Liljedahl, Biträdande administrativ chef, 031-786 4430, goran.liljedahl@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-11-25
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.