Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Ingress
Har du tidigare erfarenhet av HR-arbete och vill ta dig an rollen som Personalhandläggare? Som konsult via oss kommer du att ha en central roll hos vår kund inom universitetssektorn.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Personalhandläggare arbetar du självständigt men samtidigt i nära samarbete med vår kunds ledning, medarbetare, personalavdelning och externa kontakter. Ditt arbete är varierande och innehar en bredd av arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra en stor verksamhet, vilket innebär att ha en flexibilitet och prioriteringsförmåga. Du kommer att arbeta med sedvanligt HR-arbete, så som rekrytering, handlägga anställningsbeslut, introduktion för nya medarbetare, ledighetsansökningar, sjuk- och frånvaroärenden, rehabiliteringsärenden, förlängningar och LAS, friskvårdshantering, löneunderlag och kontroll vid löneutbetalning. Du kommer ta ansvar vad gäller arbetsmiljö- och miljögrupp, genom att vara verksamhetens ordförande inom arbetsmiljö.


Ansökning
Sök tjänsten genom att bifoga ditt CV i ansökan. Vi tillsätter tjänsten omgående. Vi ser fram emot din ansökan!

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR samt minst 2 års arbetslivserfarenhet från brett personalarbete.
Erfarenhet från statligt lärosäte är starkt meriterande, likaså om du tidigare arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter. Har du kunskap i personalsystem såsom Primula och Reachmee samt Filemaker är detta mycket meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Då vår kund arbetar i en internationell miljö är kravet att kunna prata och förstå engelska. Att ha erfarenhet av att arbetat internationellt är en stor merit, likaså om du har arbetat i en stor organisation.

Som person tycker du om att ta ansvar och du arbetar ofta proaktivt i ditt HR-arbete. Du trivs att arbeta med administration där noggrannhet och struktur är viktig för dig. Du är lyhörd samtidigt som du följer uppsatta riktlinjer och rutiner. Du månar om dina kollegor och ser dig som en del i ett team. Rollen är högst serviceinriktad, vilket innebär att vi söker efter kundorienterade medarbetare, att ha jobbat i en serviceroll sedan innan är därför högst meriterande.

Erbjudande
Vi erbjuder en visstidsanställning på fyra månader. Mer om vår kunds verksamhet delges vid intervjutillfälle.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 23 november 2021

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024