Personalhandläggare

Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

vid Institutionen för miljövetenskap. Sista ansökningsdag: 2022-04-28.


Institutionen för miljövetenskap (ACES) är en av de större institutionerna inom Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen består av fyra enheter med drygt 190 anställda forskare, lärare, doktorander och teknisk/administrativ personal. Forskning och undervisning bedrivs inom miljökemi, ekotoxikologi, atmosfärsvetenskap och biogeokemi. Som medarbetare på ACES blir du en del av en dynamisk arbetsmiljö med forskning i världsklass som fokuserar på viktiga miljö- och hållbarhetsutmaningar som Sverige, Europa och världen står inför. Vår arbetsmiljö kännetecknas av en utvecklande och positiv stämning med ett inflöde av nya studenter och forskare och lärare. I en miljö med kunniga och engagerade kollegor kommer du att ha möjligheter att själv utforma ditt arbete.

Arbetsuppgifter
Som personalhandläggare arbetar du självständigt med att handlägga och administrera personalrelaterade ärenden. Du bistår med kvalitativt stöd till institutionens medarbetare och drivs av att ge god service. Du kommer i första hand arbeta mot en eller flera forskningsenheter, men du tillhör den administrativa gruppen som består av 12 personer som arbetar med ekonomi, personaladministration, lokaler och säkerhet, IT samt diarie och arkiv. Den administrativa gruppen kännetecknas av hög kompetens, servicevilja och ett gott arbetsklimat.

Du kommer bland annat att arbeta med:


• stöd till chefer och medarbetare i förekommande personalfrågor
• handlägga personalärenden, exempelvis anställningar, ledigheter, sjukskrivningar/arbetsanpassning, personalförmåner inkl. friskvård, försäkringar, diverse löneunderlag såsom timlöner, utlägg, arvoden m.m.
• bevaka och administrera LAS-tid och tidsbegränsade anställningar
• rekryteringsadministration och introduktion av nyanställda
• internlönekontroll
• registrering och uppföljning i personalsystem (Primula, ReachMee)
• handläggning av uppehålls- och arbetstillståndsärenden samt stöd till medarbetare i samband med nyanställning
• implementera och informera om nya beslut och regelverk i den operativa verksamheten.

Andra administrativa arbetsuppgifter och stöd till institutionens ledning kan förekomma. Du kommer ha ett nära samarbete med institutionens övriga handläggare, centrala funktioner på universitetet som t ex personalavdelningen, samt med olika forskargrupper.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning som personalvetare eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som meriterande. Vi vill att du har goda kunskaper i officepaketet. Kunskaper om universitetets personaladministrativa system Primula och ReachMee eller erfarenhet av andra personal- eller rekryteringssystem är önskvärt. Det är meriterande att ha kunskap om de regelverk som omger statlig förvaltning eller erfarenhet av högskoleväsendet. Har du dessutom erfarenhet av ekonomi eller arkiv/diarie ser vi det som ett plus. 

Som person är du prestigelös, kommunikativ, självgående samt har god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att du har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du stimuleras av att utveckla processer och av att utföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet och att bidra till ett gott arbetsklimat. Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och servicekänsla.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef Kristina Ösund, tfn 08-674 70 08, kristina.oesund@aces.su.se, eller bitr. administrativ chef Carina Nymark, tfn 08-674 72 25, carina.nymark@aces.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 28 april 2022

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024