OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högsby kommun
Tillsammans med våra invånare, företagare, föreningar, församlingar och alla som vill kommunen väl arbetar vi aktivt med att göra kommunen ännu bättre inom alla områden. Genom att tackla utmaningar gemensamt med kringliggande kommuner har Högsby kommun skapat hållbara lösningar för framtiden.
Med den lilla kommunens möjligheter till flexibilitet, korta beslutsvägar och nära kontakter får du här en gedigen plattform för framtiden. Din egen förmåga, talang och kapacitet definierar gränserna.
Vi är en arbetsplats som förutom vårt medborgaransvar, prioriterar kvalité och trivsel där alla blir sedda och har möjlighet att bidra.
Personalavdelningen består av fyra personer, personalchef, två HR generalister och personalhandläggare. Vi har ingen löneavdelning då vi ingår i en lönesamverkan (HUL) tillsammans med Uppvidinge och Lessebo kommuner där bland annat drift- och systemförvaltning sker.
Hos oss är ingen dag sig lik, vi arbetar med en mängd olika kunder och arbetsuppgifter och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här blir det sällan långtråkigt, tempot är oftast högt och vi gillar verkligen det vi gör. Är du personen vi söker för uppdraget?
ARBETSUPPGIFTER
Du är en skicklig administratör, van att arbeta konsultativt och har en god förståelse för vad arbetsgivarrollen innebär. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om och flerårig erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har mycket god IT-kunskap i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya datasystem.
Det är meriterande om du har en utbildning inom löne-och/eller HR-området samt om du har arbetat i Personec P. Även erfarenhet av pensioner och försäkringar är meriterande.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du kan ta egna initiativ, är ansvarstagande och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Här beskriver du vilka krav du ska ställa på befattningen.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
https://minasidor.hogsby.se/oversikt/overview/212
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget Offentlíga Jobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.