OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som personalhandläggare har du ett eget ansvarsområde inom organisationen med ansvar för både strategiska och operativa personalfrågor inom exempelvis: personalförsörjning arbetsrätt, personalsociala frågor, förhandlingar och andra kontakter med arbetstagarrepresentanter, ge råd och stöd till chefer etc. Du ingår naturligtvist även i avdelningens samlade kompetens för att lösa myndighetens totala servicebehov i personalfrågor. Din grundkompetens är utbildning med personalinriktning på högskole/univeritetsnivå eller motsvarande samt 1-5 års operativ erfarenhet av arbete med personalfrågor, gärna från högskoleområdet. Då arbetet är starkt fokuserat på relationer kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Som person har diu en stark humanistisk människosyn och är van att arbeta tillsammans med och för andra människor. Det är också viktigt att du är självgående, drivande och självständigt kan analysera fakta och kan arbeta i projektform. Erfarenhet 1-5 år.