Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Som personalhandläggare har du ett eget ansvarsområde inom organisationen med ansvar för både strategiska och operativa personalfrågor inom exempelvis: personalförsörjning arbetsrätt, personalsociala frågor, förhandlingar och andra kontakter med arbetstagarrepresentanter, ge råd och stöd till chefer etc. Du ingår naturligtvist även i avdelningens samlade kompetens för att lösa myndighetens totala servicebehov i personalfrågor. Din grundkompetens är utbildning med personalinriktning på högskole/univeritetsnivå eller motsvarande samt 1-5 års operativ erfarenhet av arbete med personalfrågor, gärna från högskoleområdet. Då arbetet är starkt fokuserat på relationer kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Som person har diu en stark humanistisk människosyn och är van att arbeta tillsammans med och för andra människor. Det är också viktigt att du är självgående, drivande och självständigt kan analysera fakta och kan arbeta i projektform. Erfarenhet 1-5 år.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro universitet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 november 2006
  • Ansök senast: 10 december 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010