Personalhandläggare sökes till uppdrag i Göteborg

Personalhandläggare sökes till uppdrag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med pedagogisk och förtroendefull förmåga som kan stötta gällande frågor om arbetsrätt, anställningar, ledigheter, semester mm.

Om uppdraget

Kunden är ett högre lärosäte som nu har behov av en personalhandläggare under tre månader med start snarast möjligast. Omfattningen är 100%.

Dina arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga arbete består av operativt arbete inom HR så som att stödja avseende frågor om arbetsrätt, anställningar, ledigheter, semester mm. Arbetet sker nära lärosätets ledning och chefer och vilket även innebär ett viktigt stöd inom rekrytering och anställningsfrågor.
Arbetet består av personalfrågor och HR processer både på strategisk och operativ nivå, men med betoning på operativ. Detta innebär att du bland annat kommer arbeta med att ta fram underlag till beslut, personaladministration, samt övrig handläggning av ärenden kopplat till processer. Vidare kan även allmänna administrativa ärenden förekomma.

Arbete sker i systemen Primula och ReachMee.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning
samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
- God kännedom om lagar ( och förordningar på området
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 21/1-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 21 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024