OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes har ett unikt regeringsuppdrag där ArkDes fungerar som mötesplats för aktörer som deltar i debatten om de svenska städernas framtid och på så vis bidra till den nationella debatten om arkitektur, stadsplanering och politiken inom dessa områden.
Vi söker dig som vill arbeta brett med många olika arbetsuppgifter inom HR-området i en liten, dynamisk organisation med cirka 35–40 medarbetare.
ArkDes administrativa enhet består av administrativ chef, personalhandläggare och IT-ansvarig, administrativ assistent/registrator samt administrativ handläggare. Du kommer utgöra ett stöd och en expertfunktion inom personalområdet för både personalansvariga chefer och medarbetare samt agera kontaktperson mot Statens servicecenter som administrerar ArkDes löner.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som på ett självständigt sätt kan:
• Driva och planera arbetet med samtliga förekommande arbetsuppgifter inom personalområdet
• Arbeta med löpande personaladministration, ge information och stöd till medarbetare om lön, semester, anställningsförhållanden och avtal samt svara för kontakten med Statens servicecenter
• Informera och ge stöd till chefer och ta en aktiv roll vid rekrytering, introduktion, avtals- och arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljöarbete och rehabilitering
• Arbeta med framtagandet av arbetsordning, policys och andra förekommande styrdokument inom området
Vidare är du sammanhållande i arbetet med samverkan och förhandlingar med de fackliga organisationerna samt i processerna kring lönerevision och lönekartläggning.
I tjänsten ingår även att vara drivande i arbetet med utvecklingen inom HR-området.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 2–3 års erfarenhet av kvalificerat, operativt och strategiskt personalarbete
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Officepaketet på minst grundläggande nivå
Det är dessutom meriterande om du har:
• Erfarenhet av kvalificerat personalarbete inom statlig eller offentlig verksamhet
• Goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området och den statliga särregleringen
• Goda kunskaper inom och erfarenhet av arbete i löne- och rekryteringssystem, företrädesvis Primula och ReachMee
Personliga egenskaper
Du har mycket god samarbetsförmåga och är van vid att hantera många olika frågor samtidigt. Du har förmåga att ta initiativ och driva frågor självständigt. Du är ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad i dina kontakter med verksamheten och din omvärld.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ArkDes välkomnar sökande som kompletterar museet avseende jämställdhet och mångfald.
Tjänsten
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med en arbetsomfattning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. ArkDes tillämpar individuell lönesättning.
Arbetsplats
Arbete sker på plats på Skeppsholmen. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån.
Förmåner
Friskvårdstimme
Friskvårdsersättning motsvarande 2500 kr per år
Rabatter för museibesök
Ansökan
Välkommen med din ansökan och CV märkt med diarienr AM2022-75 via ArkDes hemsida Lediga tjänster hos ArkDes – Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och länken ”Ansök” längst ned i annonsen. Vi tar bara emot ansökningar på detta sätt. Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 28 augusti 2022.
Kontaktpersoner
Upplysningar lämnas av Asif Chowdhury, administrativ chef.
Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST. Samtliga kan nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.
SACO-S centralt nås via DIK fraga@dik.se