OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Frivården Stockholms län består av kontoren Frivården Sollentuna och Frivården Södertörn, båda belägna med kort avstånd till pendeltågsstation. Vi söker nu en personalhandläggare för vikariat om inledningsvis 6 månader. Rollen som personalhandläggare är solitär på verksamhetsområdet.
ARBETSUPPGIFTER
Som personalhandläggare hos oss kommer du att efter behov dela din vecka mellan kontoren i Sollentuna och Huddinge. Du kommer vara ett lokalt stöd till våra 7 chefer i löpande HR-frågor samt rådgivande till övriga medarbetare, en viktig del av arbetet är att hålla i och leda de lokala HR processerna. Arbetsuppgifterna har en stor bredd, och innebär operativt arbete inom exempelvis systematiskt arbetsmiljöarbete, personalfrågor, förhandlingar, lönefrågor och lönerevision, rehabilitering, arbete mot diskriminering samt tolkning av lagar och avtal. Det ingår även att föra protokoll vid olika möten samt administration inom personalområdet. Du kommer behöva använda din breda kunskap inom HR-området, fastställda policys, riktlinjer, lagar och avtal samt data du kan finna via stödsystemen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar bra med andra människor och kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. I rollen som personalhandläggare behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt och själv planera och organisera din arbetsdag. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behöver ha förmågan att se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav
• Kandidatexamen inom HR/personal, beteendevetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet från en tidigare roll inom HR.
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av arbete inom myndighet eller statlig verksamhet.
• Erfarenhet av arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Erfarenhet av arbete med rehabiliteringsprocessen.
• Erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering.
• Erfarenhet av att driva och utveckla HR processer.
• Kunskap inom relevanta områden, exempelvis arbetsrätt.
• Erfarenhet av diarieföring
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kriminalvårdsinspektör Cecilia Löfström
08-559 377 65
Personalhandläggare Anna Hegardt
08-55939435