Personalhandläggare till myndighet

Personalhandläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med HR- frågor och personaladministration inom statlig myndighet? Nu söker vi en personalhandläggare för just detta som är tillgänglig från början av augusti.

Om tjänsten

Som personalhandläggare på ett av våra statliga universitet i Stockholm kommer du att tillhöra en institution med cirka 260 medarbetare och fungera som stöd för personalrelaterade frågor samt ansvara för personaladministrationen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- HR-stöd till projektledare och chefer inom ex. rehab, anställning, avtalsrelaterade frågor
- Rekryteringsadministration
- Administrera anställningar och förlängningar, bevaka LAS-tid och tidsbegränsade anställningar
- Support till medarbetare gällande ex personalförmåner, försäkringar, ledigheter mm.
- Handläggning av uppehålls/arbetstillståndsärenden samt vissa andra myndighetskontakter
- Introduktion av nyanställda (praktiska förberedelser, introsamtal, intyg för myndigheter etc)
- Månadsvis lönekontroll
- Arbetsgivarintyg
- Ev. Hantering av personalutlägg och reseräkningar
- Övriga administrativa uppgifter kan förekomma


Vem är du?
• Avslutad relevant utbildning inom personalvetenskap eller liknande
• Minst två års erfarenhet av liknande tjänst
• God administrativ vana
• God kännedom om lagar och förordningar inom området
• Goda kunskaper i svenska och engelska, mycket av det vardagliga arbetet sker på engelska
• Goda systemkunskaper

Rollen förutsätter att du är trygg inom ditt ansvarsområde då du kommer att ha självständigt ansvar för dina ärenden. Vi ser även att du är servicesinnad och kommunikativ då du kommer att ha många kontaktytor inom organisationen. För att trivas i rollen är du flexibel och lösningsorienterad då tjänsten innefattar en bredd av arbetsuppgifter och att hantera ad hoc uppgifter.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information

Omfattning: Heltid, med start 10 augusti och cirka 6 månader framåt
Placering: Myndighetens kontor i centrala Stockholm

Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar kan endast tas emot via annonsen på Poolias hemsida. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024