OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket (PRV) är en kunskapsintensiv arbetsplats med flera olika inriktningar på verksamheten. Patentavdelningen arbetar med bedömning av den allra senaste tekniken. Design- och varumärkesavdelningen inriktar sig på varumärkes- och designskydd samt namnändringar och registrering av periodisk skrift. Att jobba på PRV ger möjlighet att se framtidens teknik redan idag.
Arbetet är självständigt och kräver ansvar och engagemang. Bland våra förmåner finns flextid och en friskvårdstimme per vecka. Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor för att ta tillvara de kvaliteter som dessa tillför vår verksamhet.
Till Personalfunktionen söker vi nu en
Personalhandläggare
Personalfunktionen är dels en strategisk resurs i personalfrågor och ansvarar för att utarbeta policys och riktlinjer inom personalområdet, dels en konsultativ resurs som ger stöd och service till PRV:s chefer och medarbetare i löne- och personaladministrativa frågor samt i rekryterings- och kompetensfrågor. I funktionens uppdrag ingår även att vara systemförvaltare av PRV:s löne- och personaladministrativa system, Palasso och kompetensinventeringssystemet ProCompetence.
På personalfunktionen arbetar idag fem personer.
Din utmaning
Som personalhandläggare kommer du att arbeta med frågor inom hela HR- området, såsom rekrytering, kompetensfrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö, jämställdhet, diskriminering och övrig administration. Du kommer att delta i arbetet med att utveckla vårt kompetensinventeringssystem - ProCompetence genom att hålla utbildningar för chefer och medarbetare och driva arbetet framåt. Du arbetar konsultativt i nära samarbete med våra chefer och driver själv dina rekryteringsuppdrag och projekt. Du ska stötta chefer att komma igång med utvecklingssamtal och i rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor mm. Du kommer även att medverka vid gruppanalyser och identifiera medarbetarroller som underlag för grupputveckling.
Är du den person vi söker?
Vi söker dig som har akademisk examen inom personalområdet och minst tre års erfarenhet av brett och kvalificerat personalarbete. Du har erfarenhet som rekryterare och som konsult i interna HR- frågor som beskrivs ovan. Du är van att arbeta konsultativt och självständigt. Vi ser gärna att du är certifierad och van användare av något testverktyg, särskilt meriterande är SHL:s personlighetsformulär OPQ och färdighetstester. Du ska ha goda kunskaper i lagar och avtal och gärna erfarenhet av arbete inom staten. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du är drivande och känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter. Du har en mycket god administrativ förmåga, är noggrann och arbetar strukturerat. Vidare är du kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att arbeta konsultativt och har lätt för att samarbeta.
Tjänsten som personalhandläggare är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Din arbetsplats blir i Stockholm men resor kan förekomma. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev och CV senast den 30 april 2010. Ange ref.nr. 15/10. Du ansöker direkt via vår webbplats, www.prv.se > Jobba hos oss, eller skriftligen till:
Patent- och registreringsverket
Registrator Jane Öfverstedt
Box 5055
102 42 Stockholm