OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalhandläggare/löneassistent, 0,8 till personalenheten, Hagfors kommun Personalenheten ingår i kommunens stabsfunktion och ansvarar för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik.En viktig del i detta ansvarsområde är att ge kommunens arbetsgivarföreträdare stöd i arbetsgivarrollen.Tolkning och tillämpning av lag och avtal, fackliga förhandlingar, pensions- och försäkringsfrågor samt utbetalning av lön är viktiga grundstenar i personalenhetens arbetsområde. Arbetsuppgifter: Som personalhandläggare/löneassistent kommer Du huvudsakligen att arbeta med löneadministration samt viss personaladministration inom personalenhetens ansvarsområde.Bl.a. kommer Du att stödja verksamheterna med att besvara frågor angående lön och avtal, skriva arbetsgivarintyg samt ha kontakt med olika myndigheter.Kvalifikationer: För tjänsten krävs att Du har en högskoleutbildning inom PA-området eller motsvarande.Det är även viktigt att Du har erfarenhet och kunskap av att använda dator som arbetsredskap.Tidigare erfarenhet av personal- och löneadministration är meriterande, men inget krav. Vi förutsätter att Du som söker tjänsten är en noggrann administratör med ett strukturerat arbetssätt och att Du har en god organisationsförmåga.Samtidigt är det viktigt att Du är prestigelös, serviceinriktad och tar initiativ när det behövs. Anställningsvillkor: Tjänsten är tidsbegränsad t.o.m. 2010-01-31, med eventuell förlängning.Tillträde snarast eller efter överenskommelse.