Personalkonsulent

Arbetsbeskrivning

Personalenheten, som ingår i Kommunledningskontoret, har ca 20 medarbetare. Som stabsfunktion är det övergripande målet att ge stöd och service till kommunens verksamheter. Vi söker en ny medarbetare för att förstärka inför kommande behov av stöd och service i personalfrågor. Som personalkonsulent kommer du att ha ansvar för löpande personalarbete gentemot vissa förvaltningar. Arbetsuppgifter Som personalkonsulent ingår det i uppdraget att vara ett stöd till ledning och chefer i personal- och arbetsgivarfrågor. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av löpande personaladministrativt arbete bl a rekrytering, rehabilitering samt utvecklingsarbete. I samband med nyanställning ingår även att förhandla om lönen. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom personalområdet samt erfarenhet från personalarbete. Du ska utifrån ett konsultativt arbetssätt kunna arbeta självständigt och ha god initiativ- och samarbetsförmåga för att kunna vara ett kvalificerat stöd till förvaltningsledning och verksamheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PITEÅ KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 maj 2008
  • Ansök senast: 30 maj 2008

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010