OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmiljöfunktionen ingår som en del av Personalenheten i kommunens centrala Kommunstyrelsekontor. Funktionen är kommunens företagshälsovård och verkar som en partsneutral resurs inom områdena beteendevetenskap, ergonomi, teknik och medicin. Med uppdrag att som internkonsulter bistå förvaltningar och kommunledning i arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor arbetar man framför allt med förebyggande insatser och rehabilitering. De medicinska tjänsterna upphandlas av extern företagshälsovård. Kvalifikationer - relevant högskoleutbildning - intresse och/eller erfarenhet av arbetsmiljöfrågor - erfarenhet av arbete som beteendevetare/personalkonsulent eller liknande arbetsuppgifter - erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt, strukturerat arbetssätt samt förmåga att skapa förtroendefulla relationer.