Personalkonsult

Personalkonsult

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens arbetsplats? Vi i Skurups kommun verkar för en dynamisk arbetsplats där kreativitet, handlingskraft och professionellt förhållningssätt råder. Vi är tillgängliga för varandra och verkar för helheten.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

Då en av våra duktiga medarbetare ska vara föräldraledig söker vi en engagerad och inspirerande kollega som kan vara med i arbetet med att ytterligare lyfta och utveckla HR-perspektivet i kommunen. Personal- och löneenheten tillhör organisatoriskt kommunstaben och teamet består av nio personer. Vi är en verksamhet med nära samarbete där vi tillsammans skapar en god arbetsmiljö.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalkonsult kommer du att arbeta med hela bredden av personalarbete.

Du kommer att möta en stor variation av frågeställningar och uppdrag bland annat inom områdena arbetsmiljö, kompetensförsörjning, personalärenden samt personaladministration.

Din roll innebär att du aktivt medverkar till god samverkan med arbetstagarorganisationerna. Som personalkonsult arbetar du utifrån ett professionellt, vägledande och coachande arbetssätt med att stödja våra chefer i sin arbetsgivarroll. Administrativ handläggning av personalärenden och personalsystem ingår, samt arbete med personal- och lönestatistik.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från program med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor (PA-programmet), eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig, eller samlad kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet från HR-arbete från kommunal verksamhet är meriterande.

Goda kunskaper i Office-paketet och IT-stödsystem.
Du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska.
Du har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande.
Du kommer att ha frihet under ansvar och du behöver vara strukturerad och självständigt kunna driva arbetet framåt.
Du tycker om att växla mellan dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.
Du ska ha bra siffersinne och god analytisk förmåga.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi tillämpar löpande rekrytering.

Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun, Personalenheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024