OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 31 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Personalavdelningens roll är att leda, utveckla och samordna arbetsgivarfrågorna samt ge stöd till chefer. Personalavdelningen ska bidra till att verksamheterna har bra förutsättningar för att nå uppsatta mål med nöjda medborgare och medarbetare samt för att stärka Boden kommuns arbetsgivarvarumärke. Personalavdelningen består av 22 medarbetare uppdelat på en löneenhet och en personalenhet. Personalenheten består av 5 personalkonsulter och 4 personalstrateger med olika inriktningar.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget för våra personalkonsulter är att stödja kommunens chefer i personalfrågor. Det innebär att hjälpa cheferna så att de kan fullgöra sitt arbetsmiljö-, rehabiliterings- och arbetsrättsliga ansvar samt i övrigt verka för att Bodens kommun är en attraktiv arbetsgivare. Uppdraget innebär både förvaltningsstrategiskt och operativt arbete med personalfrågor.
Exempel på processer som personalkonsulterna stöttar chefer inom är: rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, arbetsmiljö och hälsa, förhandling, löneöversyn och lönesättning. Som personalkonsult arbetar du nära cheferna och bidrar med kunskap samt tolkning av lagar, avtal och riktlinjer inom personalområdet. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med vissa personaladministrativa uppgifter. Förbättringsarbete inom personalprocesserna är ett kontinuerligt arbete både inom specifik förvaltning men även kommunövergripande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom personalområdet och några års erfarenhet av att arbeta med personalfrågor. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och dina kunskaper i MS Office är goda. Du har lätt för att ta till dig nya arbetssätt, digitala verktyg och system. Din roll innebär självständigt arbete och det innebär att du behöver ha initiativförmåga, kunna planera och prioritera. Din roll innebär också att samarbeta med andra vilket innebär att du behöver ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer och bidra med din kompetens.
Du ser möjligheter och vågar prova nytt
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.