OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsalahem är Uppsalas största bostadsföretag och vi är hyresvärd åt cirka 25 000 Uppsalabor - unga som gamla.Koncernen äger och förvaltar 12 800 lägenheter och har 230 anställda inom ett fyrtiotal olika yrken.Vi tycker att bolaget är precis lagom stort.Litet nog för att alla medarbetare ska känna att de bidrar till visionen "Lite mer värd" och stort nog för att ge möjligheter till utmaningar och utveckling. Uppsalahem söker Personalkonsult Personalavdelningen ska utöver att vara företagets bärare av strategisk personalpolitik och fungera som ett stöd till chefer i olika operativa HR-processer.Våra arbetsuppgifter finns inom arbetsrätt, rekrytering och bemanning, arbetsmiljö & hälsa, lönesättning, kompetensutveckling samt att utveckla policier och riktlinjer. Vi söker dig som trivs med att arbeta som internkonsult inom ett brett arbetsområde med många kontaktytor.Några av dina prioriterade arbetsuppgifter kommer att vara inom kompetensutveckling, rekrytering, handläggning av skol- och ungdomssatsningar, praktiksamordning och sommarjobb, samt att vara redaktör och delta i utvecklingen av den del i intranätet som berör personalfrågor. Du som söker ska ha en högskoleutbildning från programmet för personal och arbetslivsfrågor och gärna ha några års praktisk erfarenhet personalarbete.Du ska utföra ditt arbete med engagemang, ha ett konsultativt arbetssätt och vara besjälad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och därmed bidra till företagets utveckling. Som person är du utåtriktad, lyhörd, har en positiv attityd, god kommunikation och samarbetsförmåga, vilket bland annat bidrar till att bygga och utveckla relationer till chefer och medarbetare.Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har lätt för att knyta kontakter på alla nivåer i organisationen.