Personalkonsult

Arbetsbeskrivning

Om arbetet Kommunen har ca 3 000 anställda fördelade på nio förvaltningar. Vi söker nu ännu en personalkonsult till kommunstyrelsekontoret. Som personalkonsult arbetar Du både operativt och strategiskt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta fram gemensamma riktlinjer och rutiner för personalarbetet i kommunen samt att med ett konsultativt förhållningssätt ge arbetsrättsligt stöd till arbetsledare och chefer i rekrytering, personalutveckling, systematiskt förhållningssätt i arbetsmiljöarbete, samverkan, hälsofrågor och rehabilitering. En annan viktig arbetsuppgift är att utbilda arbetsgivarföreträdare och anställda. Vi arbetar också med att frigöra chefstid genom att ge arbetsgivarföreträdarena tillgång till datastöd i personalarbetet. Om dig Du har examen från högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor. Vi värdesätter att Du är serviceinriktad, har god pedagogisk förmåga och kan skapa förtroendefulla relationer. Arbetsuppgifterna ställer krav på såväl lyhördhet som integritet och initiativförmåga. Självklart är Du en person som tycker om att arbeta tillsammans med och för andra människor. I arbetet ingår skriv- och utredningsuppdrag, därför är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, pedagogisk erfarenhet och förmåga, datakunskaper motsvarande ECDL samt vana att arbeta med personaladministrativa program i Windowsmiljö är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KOMMUNHUSET
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 maj 2008
  • Ansök senast: 4 juni 2008

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010