OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare – södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?
Personalavdelningen är organiserade som en central stödfunktion med tillhörighet inom kommunledningsförvaltningen. I personalavdelningens uppdrag ingår att hantera såväl strategiska som operativa personal- och arbetsgivarfrågor samt löneadministration. Avdelningen består av nio medarbetare, fem personalkonsulter och tre lönekonsulter. Personalkonsulterna är idag organiserade inom specialistområden och arbetar mot samtliga förvaltningar.
ARBETSUPPGIFTER
Som personalkonsult kommer du att utveckla och driva kommunens övergripande arbete inom arbetsmiljö och rehabilitering. Du kommer att arbeta med att skapa rutiner och utveckla processer inom området samt vid behov organisera och genomföra utbildningar. Du ger konsultativt stöd till chefer i det dagliga arbetet inom arbetsmiljö och rehabilitering. Vid behov kommer du utgöra ett konsultativt stöd till chefer inom andra personalområden såsom lag och avtal, rekrytering och kompetensförsörjning m.m.
Du förväntas hålla dig à jour inom hälso- och arbetsmiljöområdet vad gäller lagar, avtal och omvärld. Uppdraget kräver också att du fortlöpande håller dig uppdaterad om hälsoläget inom kommunens verksamheter.
Samverkan med externa aktörer inom området för arbetsmiljö och rehabilitering såsom Försäkringskassan, företagshälsovård Arbetsförmedling och Arbetsmiljöverket m.fl. är en förutsättning för arbetet.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom PA. Det är ett krav att du arbetat några år med personalfrågor inom området för arbetsmiljö och rehabilitering. Meriterande är om du arbetat med andra frågor inom personalområdet.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för arbetsmiljö och rehabilitering, och har förmåga att se hälsa och arbetsmiljö utifrån ett helhetsperspektiv. Du förväntas ha förmåga att driva förändringsarbete utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du kan arbeta självständigt, ta ansvar och egna initiativ och du har ett empatiskt förhållningssätt samt förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har ett flexibelt arbetssätt och kan lätt anpassa dig till ändrade förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31