OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?
Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.
Vi rekryterar nu en ytterligare personalkonsult till kommunens personalenhet, då vi behöver utöka enheten med en ny medarbetare.
Personalenheten ska leda kommunens samlade personalpolitik och stödja utvecklingen inom personalområdet och ha fokus på framtiden. På personalenheten arbetar personalchef, förhandlare, arbetsmiljökonsult, personalkonsulter, beteendevetare, hälsoutvecklare, arkivassistent. Personalenheten är i ett utvecklingsskede där ny enhetschef kommer att leda och utveckla enheten på ett sätt som ska ge verksamhetens chefer ett bra och utvecklande stöd i de olika personalprocesserna.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en personalkonsult med vana att arbeta som generalist för stöd till verksamhetens chefer. Som personalkonsult kommer du arbeta nära chefer och ledare. Du arbetar såväl stödjande och konsultativt som utifrån en controllerfunktion.
Det blir en bred roll men du kommer även att få arbeta särskilt med något specifikt specialistområde inom personalområdet som du kanske har särskild erfarenhet av eller brinner speciellt för.
Tillsammans med övriga medarbetare inom personalområdet har du också ett ansvar för utveckling av verksamheten i sin helhet. Inriktningen på befattningen kan komma att variera beroende på de krav/politiska uppdrag som organisationen/politiker ställer men det arbetsrättsliga området kommer vara en viktig bas i arbetet. Rollen innebär att emellanåt hålla i utbildningar inom personalområdet.
KVALIFIKATIONER
Du har PA-utbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig samt bred arbetslivserfarenhet inom personalområdet. Vidare har du förståelse och intresse för arbetsrättsliga frågor och arbetsgivarrollen som helhet samt för utvecklings- och förändringsprocesser. Som person besitter du en inre trygghet, ett driv och du gillar att arbeta konsultativt.
Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation och kännedom om kommunala avtalen.
Det händer mycket inom personalenheten i kommunen och vi går in i en ny, spännande utvecklingsfas. Därför söker vi dig som vill vara med och utveckla personalfrågorna i en kommun som lägger stor vikt vid att ha engagerade och delaktiga medarbetare. Som person vill vi att du har ett stort intresse och engagemang för personalfrågor och tycker att det är roligt och intressant att arbeta med människor. Du har hög service- och ansvarskänsla, är resultatorienterad, strukturerad och har processledningsförmåga samtidigt som du är tydlig som person. Du har också förmågan att vara ödmjuk inför olika typer av människor samt lätt för att kommunicera och skapa relationer med medarbetare på olika organisatoriska nivåer. Att kunna arbeta självständigt och ha mod att driva olika frågor är också något vi värdesätter.
God datavana och mycket goda kunskaper i Officepaketet är krav för tjänsten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.
I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Westerberg IT-chef
Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42