OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utveckling/ledning söker Personalkoordinator Ref nr 64/06 Arbetsuppgifter Din roll som personalkoordinator är operativ. Du kommer att arbeta självständigt, och brett med kvalificerat stöd till arbetslagsledare och teamledare, inom hela personalområdet med uppgifter som personalanskaffning, arbetsrätt, rehabiliteringsprocessen etc. Du har också rollen som drivnings- och samordningsansvarig för vårt arbetsmiljö- och rehabiliteringsarbete, jämställdhets- och jämlikhets-arbete. Ett aktuellt projekt som du kommer att vara ansvarig för är uppdateringen av kommunens personalguide. Arbetsplats Utveckling/ledning, Kommunhuset, Tomelilla. Tjänsten är direkt underställd kommunens personalstrateg. Kvalifikationer Du ska ha högskoleexamen från PA programmet eller motsvarande och minst 3 års erfarenhet från kvalificerat personalarbete. Du ska ha hög kompetens inom såväl arbetsmiljölagstiftningen som arbetsrätten och god förhandlingsvana. Erfarenhet från rehabiliteringsfrågor och lönekart-läggning är ytterligare meriterande. Du uttrycker dig lätt, väl och konkret i tal och skrift på svenska och är i ditt arbete en kvalificerad användare av IT- verktyg som MsOffice, Lotus Notes och databaserade stödsystem för personal- och löneadministration. Du är initiativrik, drivande och resultatinriktad du levererar resultat. Du har god människokännedom och en hög grad av personlig mognad och integritet jämte för-mågan att skapa tillit för din person. Arbetet förutsätter att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska ha förmågan att se helheten och prioritera ditt arbete. Verksamheten kännetecknas av öppenhet och att vi har glädje och humor i vår arbete. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Fackliga företrädare når du via vår växel 0417-180 00.