OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Tommy Nordbergh Åkeri utför olika typer av logistikuppdrag med kärnverksamhet i tempererade livsmedelstransporter. Med en egen flotta av lastbilar har vi full kontroll och kan därmed alltid skapa flexibla lösningar med högsta servicegrad. Vi kör från Malmö i söder till Borlänge i norr. Vi har huvudkontoret i Hjärnarp, med filialer i Mariestad, Hjo, Mjölby och Västerås.
Om tjänsten
Då vår nuvarande Personalkoordinator går vidare till annan tjänst inom företaget, söker vi en ny medarbetare till denna tjänst. Som personalkoordinator kommer du att ansvara för chaufförsförsörjningen i företaget, genom att driva rekryteringsprocesser från behovsanalys, till annonsering, till anställning. Du kommer att ansvara för att våra chaufförer blir introducerade i sitt arbete på bästa sätt. Du kommer också att arbeta med uppsökande verksamhet och vara med på rekryteringsträffar. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra trafikledare. Vi erbjuder dig ett arbete i en dynamisk miljö och en ansvarsfull och spännande tjänst. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och trevlig fredagsfrukost.
Arbetsuppgifter
Driva rekryteringsprocesser ifrån behovsanalys till anställning.
Ansvar för avtalsskrivning av chaufförer.
Introduktion av chaufförer.
Personaladministration.
Semesterplanering i samråd med Transportledning.
Ansvar för arbetskläder.
Regelverk och riktlinjer.
Organisera utbildning.
Administrera boende för anställda.
Stötta trafikledare.
Ha kontakt med skolor och andra utbildningsverksamheter inom branschen.
Övrigt förekommande personalrelaterade arbetsuppgifter.
Personprofil
Vi söker dig som är engagerad, lyhörd och serviceinriktad. Du har stort intresse för människor och har lätt för att bygga relationer. Du har god kommunikativ förmåga och en personlighet som marknadsför vårt företag på ett positivt sätt. Du har ett brett kontaktnät inom transportbranschen. För en perfekt match ser vi att du delar våra värderingar: Engagemang, Trovärdighet, Tillsammans.
Kompetenskrav
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocessen inom transportbranschen
Kunskaper om arbetsrätt och transportavtalet
Svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av TransPA
Körkort B
Arbetstid
Heltid, 100%
Lön
Enligt överenskommelse.
Varaktighet
Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 mån.
Ansökan
Vi avser att tillsätta tjänsten omgående och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av Gunnar Sekrathok mobil: 0709–258830. Maila din ansökan till gunnar.sekrathok@tnordbergh.se. Märk ansökan med: Personalkoordinator