OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkontoret, Personal- och löneenheten söker
Personal-/lönehandläggare
Kommunkontoret är en av kommunens sju förvaltningar och där personal- och löneenheten ingår. Personal- och löneenheten består av nio personer som alla arbetar i kommunhuset som är beläget i centrala Lindesberg.
Arbetsuppgifter
Personalfrågorna är i huvudsak delegerade till förvaltningarnas chefer. Enhetens viktigaste roll är därför att svara för kvalificerat stöd till, samt upprätthålla och utveckla kvalitet i personalarbetet inom organisationen.
Som personal-/lönehandläggare kommer du huvudsakligen att arbeta med löneadministration samt viss personaladministration. Arbetsuppgifterna består av registrering, beräkning och utbetalning av löner i lönesystemet Aditros Personec P. Vidare ingår service till medarbetare /chefer i lönerelaterade frågor.
Kvalifikationer
Vi ser helst att du har akademisk utbildning inom PA-området. Önskvärt är om du har
erfarenhet av arbete inom området, gärna inom kommunal verksamhet. Du har initiativkraft och är självgående, har god samarbetsförmåga och ansvarskänsla samt är en noggrann administratör med ett strukturerat arbetssätt.
Körkort är önskvärt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53