Personalplanerare

Personalplanerare

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm är ett svenskt offentligägt företag, som driver nödnumret 112 i Sverige. Bolaget ägs till lika delar av staten och Sveriges kommuner och regioner.

Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

I detta arbete spelar våra duktiga medarbetare på Personalplanering en mycket stor roll och just nu söker vi fler kollegor.

Din vardag som Personalplanerare

Som personalplanerare kommer du genom daglig kontakt med kärnverksamheten planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal. Du kommer jobba både kortsiktigt och långsiktigt samt proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål. Tillsammans med kollegorna på avdelningen ansvarar du för att SOS Alarm är bemannade med rätt kapacitet, rätt kompetens och rätt antal medarbetare vid rätt tid, dygnet runt. I rollen ingår även till viss del semesterplanering och utbildningsplanering samt mycket samarbete med våra chefer, teamledare runt om i företaget för att på bästa sätt bemanna verksamheterna över året.

Det innebär att du som personalplanerare kommer även behöva arbeta utanför kontorstid helger/kvällar för att kunna möta verksamhetens behov.

Utöver bemanningen kommer du hantera frågor kring aktuella lagar, avtal och riktlinjer som styr våra processer. Utifrån din roll som personalplanerare kan du också komma att involveras i utvecklingsarbeten, projekt eller uppföljningsarbete. Att jobba som personalplanerare innebär att lägga ett stort pussel varje dag, där varje dag har nya bitar som ska pusslas ihop.

Vi söker dig

För att lyckas som personalplanerare hos oss ska du vara social, utåtriktad och kommunicera med alla. Du måste vara hjälpsam och det är viktigt att du har ett framåtlutat förhållningssätt samt är tydlig i din kommunikation utifrån de riktlinjer som våra beslut baseras på.

Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, med en väl utvecklad förmåga att samarbeta med andra på olika nivåer inom organisationen. Du är alltid lösningsorienterad, strukturerad och van vid att arbeta med parallella uppgifter under tidvis hög tidspress. Och även om rollen innebär mycket fokus på läget här och nu har du förmågan att höja blicken och bidra med förbättringsförslag och utveckling av våra arbetssätt och rutiner.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom bemanning, ledarskap och/eller koordinering. Meriterande om du också arbetat med dygnet runt gående personal.

Låter detta intressant?

Då denna tjänst har säkerhetsklassning är en godkänd säkerhetsprövning och svenskt medborgarskap ett krav för anställning. Registerkontroll genomförs av Säkerhetspolisen enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Urval och intervjuer sker löpande i denna rekryteringsprocess . Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14/08 2022.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Khalil Loubaris, 073-098 87 57.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Liknande jobb