Personalplanerare

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar och ett kansli.
Antalet medarbetare uppgår till drygt 28 500.

Polisens kontaktcenter (PKC) i region Syd är en sektion inom operativa enheten. PKC ansvarar för anmälnings- tips och viss upplysningsverksamhet som inkommer dygnet runt via telefon till Polismyndigheten.

PKC region Syd är ett av sju svarsställen i landet och har drygt 150 medarbetare och har sin verksamhet förlagd till polishuset Toftanäs i Malmö. Verksam-heten och antalet medarbetare förväntas öka inför nya uppdrag våren 2016.


ARBETSUPPGIFTER
Som planerare arbetar du i huvudsak med operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet i periodplanen. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, bland annat COPS och Palasso. Till exempel innebär arbetet handläggning av olika slag av ledigheter och lönetillägg, registrering av olika personalhändelser som till exempel semestrar och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, ombemanning av personal med mera. Du har mycket kontakt med polisens administrativa center (PAC). Du kommer också att ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.

KVALIFIKATIONER
Som person har du stor förmåga till helhetssyn, sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta strukturerat och självständigt. Du har stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal och villkor inom ämnesområdet. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetasförmåga. Under vissa perioder är det hög arbetsbelastning varför det är viktigt att du har förmågan att prioritera och hantera stress.

•Kunskaper i COPS, Palasso och Agresso
•Utbildning i eller erfarenhet av ASA-polis
•Utbildning eller erfarenhet av personaladministrativt arbete




Vi söker dig som har erfarenhet som personalplanerare och har arbetat i Teleopti eller motsvarande planeringssystem.
Du har mycket god IT-vana, särskilt i Excel.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


12 augusti 2024

17 juni 2024

Payroll Service Delivery Manager

Payroll Service Delivery Manager

29 september 2023

23 augusti 2023