Personalplanerare

Personalplanerare

Arbetsbeskrivning

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.



Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Läs mer på www.vy.se.

Beskrivning

Nu finns det möjlighet att arbeta och utvecklas tillsammans med oss i en av Nordens största transportkoncerner och bidra till att fler väljer ett hållbart resande. Vy Buss AB bedriver upphandlad kollektivtrafik och kommersiell busstrafik. Vi är en av de ledande aktörerna på expressbussmarknaden i Sverige. Den kommersiella busstrafiken bedriver två varumärke, Vy bus4you och Vy flygbussarna. Vy bus4you hanterar expressbusstrafik mellan storstäderna Köpenhamn - Oslo - Stockholm samt Göteborg. Vy flygbussarna hanterar trafik till och från de sju största flygplatserna i Sverige. Vy bus4you har branschens mest nöjda kunder, enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex) och Vy flygbussarna placerar sig som nummer två bland bussbolagen.

Till vår kommersiella verksamhet söker vi nu en personalplanerare. Placering är på vårt kontor i Cityterminalen i Stockholm. Arbetet som personalplanerare är en servicefunktion och utgör ett stöd för förare och depåer. Tillsammans med övriga funktioner inom avdelningen samverkar personalplanerare dagligen med våra depåer för att säkerställa rätt personaltillgång. Personalplanerare ansvarar för framtagning av årlig prognos gällande personalbehov, personalbalans, kartlägga rekryteringsbehov samt schemaläggning av personal på ett kostnadseffektivt sätt samt i linje med lagar och avtal. Du arbetar nära verksamhetens ledare för att nå våra gemensamma mål. 

Du rapporterar till chef för personalplanering och trafikledning. Avdelningen består av 10 medarbetare med placering i Stockholm och Göteborg. 

Arbetsuppgifter
Du arbetar bland annat med att:

.I dialog med trafikplanering och platschefer ansvara för upprättandet av personalbalans  
.Skapa kostnadseffektiva arbetsscheman
.Schemalägga förare
.Ta fram prognos för årligt personalbehov
.I dialog med platschefer genomföra långsiktig planering för ledigheter och utbildningar
.Registrera sjukfrånvaro och hantera ledighetsansökningar   
.Genomföra löpande dialog med platschef om bemanningssituationen   
.Registrera löneunderlag och förbereda löneadministration   
.Lösa uppkomna vakanser

.Säkerställa efterlevnad av kör-och vilotidslagstiftning

Kvalifikationer
.Eftergymnasial utbildning eller liknande inom Supply Chain / Logistik   

.Goda kunskaper om arbetstidsregler
.Erfarenhet av verksamhetsplanering 
.Erfarenhet inom administrativt arbete 
.Erfarenhet av löneförberedande arbete
.Mycket god datorvana, däribland hantering av Officepaketet, främst Excel 
.Meriterande med branscherfarenhet
.Meriterande med kunskap om kör- och vilotidsregler 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Ett arbete som personalplanerare kräver en mycket god planeringsförmåga. Du behöver ha förmåga att planera långsiktigt och behålla ett helhetsperspektiv när du samtidigt hanterar hastigt uppkomma situationer t.ex. vakanser som behöver tillsättas. Du behöver därmed med lätthet kunna skifta mellan olika arbetsuppgifter och kunna hantera tidspress på ett balanserat sätt. Du är inte rädd för att ta i där det behövs och detta gör du med ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Arbetet som personalplanerare kräver god analytiskt förmåga då man hanterar komplexa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som tycker om mötet med andra människor då det i tjänsten ingår att ha kontakt med såväl förare som andra kollegor ute i verksamheten. Du har en naturlig fallenhet när det gäller att bygga förtroendefulla relationer och ett bra samarbetsklimat. Detta förutsätter att du har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt. Som person är du noggrann och ansvarstagande. Du uppskattar att tillhöra ett team samtidigt som du självständigt arbetar med dina arbetsuppgifter. 

Vi erbjuder
En bra arbetsmiljö med härliga arbetskamrater på en arbetsplats mitt i centrala Stockholm. Andra arbetsvillkor följer enligt Tjänstemannaavtalet för transportbranschen. Individuell lönesättning. Resor i tjänsten förekommer i samband med arbete på våra depåer. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning, omfattning 100 % med en inledande provanställning under sex månader.

Som en del av vårt säkerhetsarbete föregås anställning av alkohol- och drogtest som utförs av anlitad företagshälsovård. Under anställning förekommer det slumpvisa alkohol och drogtester. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan. Tillsättning är snarast möjligt. 

Kontaktinformation
Dejan Obradovic, Operativ chef, dejan.obradovic@vy.se

Arbetsplats
Klarabergsviadukten 72

111 64 Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vy Buss AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024