Personalplanerare - Ersättare

Personalplanerare - Ersättare

Arbetsbeskrivning

PERSONALPLANERARE 


Vill du vara med och skapa samhällsnytta och hållbara lösningar för framtidens kollektivtrafik? Vill du bidra till en god trafiksäkerhet och att våra förare har goda arbetsförhållanden? Då kanske du är vår nya  personalplanerare.


Om tjänsten  


På avdelningen ansvarar vi för planering av bussförarnas arbete på såväl strategisk- som taktisk- och operativ nivå. Utöver den dagliga bemanningen så innebär det bland annat att vi optimerar tidsökningen, initierar och tar fram schemasammansättningen till den årliga omplaceringen och ansvarar för den årliga semesterutläggningen. Oavsett om det handlar om fasta tjänster, tidsökningstjänster eller dagplanerade tjänster arbetar vi utifrån lag och avtal, ekonomi och en objektiv och rättvis hantering av vår personal.  Personalplaneringen är lokaliserad vid vår depå på Hisingen.


Som personalplanerare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:   



• Bemanna dagplanerad och behovsanställd personal  
• Planera aktiviteter såsom utbildning, facklig tid, personalsamtal m.m. 
• Hantera önskemål och ledighetsansökningar 
• Besvara frågor från förare, driftpersonal och teamchefer 


Efter hand kommer du att ges möjlighet att utvecklas genom att lära dig bland annat tidsökning och tidföring.  


Din Profil   


Som person är du resultatorienterad och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du har en logisk och analytisk förmåga och ett driv i att vilja utveckla organisation och arbetsformer. Då du i denna roll har ett nära samarbete med flera andra interna funktioner behöver du vara kommunikativ samtidigt som du har integritet. 


Du har god systemvana och trivs med att ha datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Om du har erfarenhet av arbetsledning sedan tidigare, så är det meriterande. Vi ser även att du behöver ha ett genuint intresse för arbetsrätt och kollektivavtal men det du inte redan kan kommer du att lära dig när du väl är på plats. 


Det här får du från oss  


Hos Keolis får du en introduktionsutbildning och möjlighet till vidareutbildning. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.  


Så här ansöker du  


Fyll i dina uppgifter och ladda upp ett CV och personligt brev. Vi använder oss även av arbetspsykologiska tester från Alva Labs i vårt urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Varmt välkommen med din ansökan! 


 


Har du frågor är du välkommen att kontakta:  


Savanna Aljaderi, rekryterare, savanna.aljaderi@keolis.se 


Fredrik Jonsson, platschef, fredrik.jonsson@keolis.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas  Hansson, Arbetsledare
0700-3300517
Kent Thunberg, Områdeschef
0705-209926
Andreas  Hansson, Teamchef
0703-300517
Birgitta Mårtensson
0851902296
Britt-Marie Sjöblom Hammel

Magnus Norrby

Birgitta Mårtensson

Magnus Norrby

Magnus Norrby
+46 (0) 72-208 56 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Keolis Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 1 januari 2024

Besöksadress

Sjöviksbacken 24
None

Postadress

Sjöviksbacken 24
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024