OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Evidensia är en av Europas kvalitetsledande kedjor för djursjukvård. Vi erbjuder fler specialister och mer avancerad utrustning än andra. Vi bedriver också mer utbildning och klinisk forskning än andra. Hos oss får viktiga familjemedlemmar veterinärmedicinsk service i världsklass. Tillsammans erbjuder vi ett unikt samarbete kring varje djur. Evidensia är norra Europas största och veterinärmedicinskt ledande djursjukvårdsgrupp med ett komplett erbjudande av bas- och specialistvård till hundar, katter, hästar och exotiska djur. I Evidensia ingår mer än 650 djursjukhus och kliniker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland, Schweiz, Tyskland och Storbritannien.
Vi vill vi vara det allra bästa för djuren och Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom djursjukvård.
Evidensia bildades 2012 och har sedan dess vuxit genom förvärv till att bli Europas ledande djursjukvårdsgrupp. 2016 gick Evidensia samman med Storbritanniens största djursjukvårdskedja Independent Vet Care (IVC) och tillsammans har Evidensia och IVC över 800 kliniker och sjukhus i Europa, koncentrat till 8 länder. EQT är majoritetsägare i Evidensia och IVC. I Sverige är vi cirka 60 klinker och sjukhus, varav cirka 1300 medarbetare. Evidensia arbetar för att varje klinik och sjukhus ska bli en lokal världsmästare och till deras hjälp har Evidensia en supportavdelning som finns placerad i Stockholm, Malmö och Strömsholm.
Bakgrund: Evidensia har identifierat en stor potential i att hjälpa kliniker och sjukhus med schemaläggning och behovsstyrning. Idag har enheterna ingen stöttning i dessa frågor. Evidensia har därför beslutat att implementera ett gemensamt systemstöd och samtidigt stötta enheterna med behovsstyrning och schemateknik. Varje enhet är unik med egna lokala avtal och arbetssätt vilket gör detta till en komplex frågeställning.
Beskrivning av rollen: Rollen kommer inledningsvis att fokusera på att implementera schemasystemet på Evidensias enheter utifrån en utrullningsplan, samt stötta klinikerna med behovsstyrning och schemateknik. Projektet startar med en pilotfas i aug-okt och utrullningen är därefter planerad att pågå under cirka ett år. Allt eftersom utrullningen fortskrider finns det möjlighet att forma rollen till att gå mer mot en förvaltande roll där det huvudsakliga arbetet kommer att vara att stötta enheterna i deras kontinuerliga arbete med schemaläggning och att sätta upp en fungerande uppföljningsstruktur.
Rollens chef kommer att vara en av Evidensias affärsområdeschefer, men rollen arbetsleds under projektet av utrullningens projektledare.
Att arbeta hos Evidensia: På Evidensia finns det alla möjligheter att utvecklas då företaget är ungt och förändringstakten hög. I och med att vi är ett ungt företag handlar mycket om att sätta strukturer och hitta gemensamma arbetssätt, men man behöver även vara ödmjuk för de utmaningarna som detta medför. Som medarbetare har du stor frihet under ansvar. Tempot är högt och det går snabbt att få gehör för att driva igenom och testa nya initiativ.
Din profil och bakgrund:
Som person behöver man vara:
- Flexibel, självgående och lösningsorienterad
- Van vid att arbeta i olika system, specifikt schemasystem
- Förståelse för schemateknik, behovsstyrning och lokala avtal
- Ha erfarenhet från att ha arbetat med liknande uppdrag tidigare och vara van vid att interagera med personer ute i organisationen. Det är positivt om du har implementerat schemasystem tidigare, samt arbetat i en organisation med geografiskt sprida enheter.
- Ha goda projektledaregenskaper och arbeta på ett strukturerat sätt
- Vara en god kommunikatör och förändringsledare då denna satsning kommer att innebära ett förändrat arbetssätt ute bland enheterna
Rollen innebär resande till kliniker ute i hela landet (från Trelleborg till Luleå), uppskattningsvis cirka 40% av tiden. Övrig tid kan spenderas på valfri ort i landet, men även vissa resor till Stockholm kan förekomma om man inte är stationerad där.
Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Titti Bergholtz på Future Management, 070-827 11 23. I Future Managements rekryteringsuppdrag kan sociala medier utgöra en del av rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rolf Lindgren
0705136694
Alexander Lindgren
0727407998
Titti Bergholtz
070-827 11 23