OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu vår nästa konsult som kommer ha en koordinerande roll och planera schemat för flertalet medarbete på en brandstation. Har du god struktur och vill arbeta på en samhällsviktig arbetsplats har vi rollen för dig!
Om uppdraget
Vår kund har ett omgående behov av en personalplanerare, önskvärd start är 1 december till och med 29 mars 2024 med chans till förlängning. Uppdraget är på heltid, 100% och genomförs på plats i kunden lokaler. Resor till exempelvis brandstationer kan förkomma. Arbetstider är 07.30-16.00 (30 min lunch).
Dina arbetsuppgifter
Till denna roll behöver du vara trygg i din roll och kunna arbeta strukturerat. Du kommer att ansvara över personalplaneringen. Du behöver kunna planera ditt arbete i förväg och omprioritera för verksamhetens bästa. I verksamheten kan det behöva hanteras snabba ändring där ditt synsätt och förhållningssätt till tidigare planering kan förändras. Då du arbetar nära övriga medarbete behöver du även ha god kommunikativ förmåga och enkelt kunna samarbeta.
Tjänsten innefattar bland annat scheamaläggning samt schemaändringar av skiftgående personal såsom brandmän och styrkeledares, och då efter kompetens och behov. Arbetet innebär även att du vid behov besöker stationer.
Dina kvalifikationer
- Avklarad och godkänd gymnasieutbildning
- Tidigare arbetslivserfarenhet med personal och schemaläggning om minst tre (3)år
- Erfarenhet av arbete med AB (allmänna bestämmelser), ATL (arbetstidlagen) samt andra relevanta avtal för att kunna schemalägga enligt lagar och avtal
- Tidigare arbetslivserfarenhet av personalplaneringssystem
- Flytande i svenska i såväl tal som skrift
- B-körkort
I denna roll är det viktigt att du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt. Du kommer ha ett helhetsansvar för bemanningsplaneringen vilket kräver en förmåga att arbeta serviceinriktat och ha gott samarbete med kollegor.
Meriterande
- Utbildning inom personalplanering från exempelvis tidigare anställningar
- Tidigare erfarenhet av personalplaneringssystemet Daedalos
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-27
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson