Personalplanerare på operativ verksamhetsstyrning /regionkansliet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?


Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Polismyndigheten, region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av 5 polisområden, 3 regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Region Syd söker nu tre personalplanerare med placering i Malmö Operativ verksamhetsstyrning/Regionkansliet. Två tillsvidareanställningar och ett vikariat.


Tjänst 1: Omfattning: Heltid, tidsbegränsat vikariat tom 31/10-2017.
Tjänst 2 och 3: Omfattning: Heltid, tillsvidareanställningar med 6 månaders provanställning.


Tillsättning snarast möjligt för alla tre tjänster.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, bland annat i COPS och Palasso. Till exempel innebär arbetet handläggning och registrering av diverse ledigheter, frånvaro, lönetillägg och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, ombemanning av personal med mera. Du samverkar mycket med olika verksamhetsdelar som har anknytning till planeringen så som HR, IT och polisens administrativa center (PAC) samt att du är ett dagligt stöd till flera ledningsfunktioner. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen. Som personalplanerare på operativ verksamhetsstyrning är ansvarsområdet regionens fyra regionala enheter. Vid verksamhetsbehov inom Regionkansliet kan du behöva ta dig an arbetsuppgifter utanför planeringsuppdraget.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationskrav:

• Erfarenhet som personalplanerare alternativt som logistiker.
• Mycket god IT-vana, i officepaketet, särskilt Excel
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Gymnasieutbildning


Personliga egenskaper:

• Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
• Du sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad och har stort kundfokus.
• Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
• Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner.
• Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang.
• Stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal, it system och villkor inom ämnesområdet.
• Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
• God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.
• Hög lojalitet krävs och även förståelse för vikten av tystnadsplikt.


Meriterande:

• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet inom Polismyndigheten
• Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA /Polis
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och Agresso.
• Utbildning och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete.
• Kunskaper i Lean och processer
• B-körkort


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 december 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Ansvarig ekonomi och administration

Ansvarig ekonomi och administration

28 oktober 2024

Löneadministratör

31 augusti 2024

Personalplanerare/Trafikledare i Motala

Personalplanerare/Trafikledare i Motala

23 augusti 2024

Kontorist

14 juni 2024